Kan ik voorverpakte nasi groenten van de c1000 vandaag nog eten als er op de verpakking staat tenminste houdbaar tot 24-04-2012?

Ik was totaal vergeten dat ik deze in de koelkast had staan,ik vind het eigenlijk zonde om het weg te gooien. Maar is het verstandig om dit nog op te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, dat kan wel, je kunt trouwens wel zien oh]f het er niet verlept uit ziet..Groenten kun je over het algemeen een dag na de THT datum consumeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus 1
In de jaren 40, was er bij ons in het dorp een familie die heel arm was.
Een paar boerderijen verderop ging een varken dood.
Dit varken werd achter het huis in de grond begraven.
De arme familie heeft het varken er s,nachts uitgehaald.
en gewoon geslacht,,en opgegeten.
De kinderen het waren 3 jongens,,,zijn later bomen van kerels geworden.
Misschien hebben ze gewoon geluk gehad.
Maar dat verhaal is me altijd bij gebleven.
Dus over dat zakje groenten,,moet je niet te veel zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Eef en Moolkeesje Het is werkelijke verschrikkelijk en afgrijselijk om te zien hoeveel eten er hier in ons rijke landje nodeloos wordt weggegooid.
ja hoor, kan makkelijk. Zolang het goed ruikt is er niets aan de hand
anneliez
12 jaar geleden
Producenten bouwen een veiligheidsmarge in om claims te voorkomen. Producten zijn altijd veel langer houdbaar dan staat aangegeven. Er staat ook duidelijk: Tenminste! Als het zakje nog dicht is en het is onderweg van winkel naar koelkast niet blootgesteld gedurende langere tijd aan te hoge temperaturen dan kun je dit rustig consumeren. Je koelkast moet uiteraard wel op maximaal 7 graden Celsius staan. Kijk even hoe de groenten eruit zien. Bij twijfel: Kliko!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh, dat kan best! Maar ik wil je deze tip meegeven: pak een kom met ijskoud water, gooi er wat ijsblokjes bij en doe de groenten erbij. Laat dit even tien minuten zo staan. Dan zijn je groenten weer fris en knapperig ;) eet ze!