Kan ik voorverpakte nasi groenten van de c1000 vandaag nog eten als er op de verpakking staat tenminste houdbaar tot 24-04-2012?

Ik was totaal vergeten dat ik deze in de koelkast had staan,ik vind het eigenlijk zonde om het weg te gooien. Maar is het verstandig om dit nog op te eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat kan wel, je kunt trouwens wel zien oh]f het er niet verlept uit ziet..Groenten kun je over het algemeen een dag na de THT datum consumeren.

ja hoor, kan makkelijk. Zolang het goed ruikt is er niets aan de hand

Producenten bouwen een veiligheidsmarge in om claims te voorkomen. Producten zijn altijd veel langer houdbaar dan staat aangegeven. Er staat ook duidelijk: Tenminste! Als het zakje nog dicht is en het is onderweg van winkel naar koelkast niet blootgesteld gedurende langere tijd aan te hoge temperaturen dan kun je dit rustig consumeren. Je koelkast moet uiteraard wel op maximaal 7 graden Celsius staan. Kijk even hoe de groenten eruit zien. Bij twijfel: Kliko!

Ja joh, dat kan best! Maar ik wil je deze tip meegeven: pak een kom met ijskoud water, gooi er wat ijsblokjes bij en doe de groenten erbij. Laat dit even tien minuten zo staan. Dan zijn je groenten weer fris en knapperig ;) eet ze!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100