Is er iemand bekend met frisdrank waar Aloe Vera (sap) in zit?

Is dat gezond? Of juist een dikmaker? Heeft het een bepaalde werking bjv. goed voor de maag of darmen, of is het meer een energie/sportdrankje? Is het een goede dorstlesser?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik heb toevallig een flesje aloë vera drink hier naast me staan.
Wij halen elke week zo'n 10 flesjes voor ons twee.
Ze zijn in verschillende smaken: peach-naturel-mango-citroen en pomegranate, deze laatste vind ik het lekkerst.
Op het flesje staat; rijk aan vitamine en minerale, verbrand vet (alleen niet bij mij ).. bevat uitsluitend natuurlijke ingrediënten en er is geen gewone suiker aan toegevoegd.
Energie per 100 ml = 35kcal
eiwitten 0,0
koolhydraten 8,8 gr
vetten 0,0
vitamine C 24 mg
calcium 1,2mg

Het is geen dikmaker, maar ook geen energie of sportdrank.
Wij kunnen er goed van af, het is gewoon een lekkere dorstlesser, als je hem koud drinkt.
De 'stukjes' die er in drijven zijn de aloe vera.

Je kunt deze aloë vera voor zover ik weet, kopen bij AH daar kosten ze €1,19 en staan ze naast de pakken sap.
Bij de Xenos kosten ze €0,99
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik drink ze regelmatig, maar niet te veel, het heeft inderdaad een laxerende werking. Je moet wel van zoete drankjes houden en niet raar vinden als er zachte stukjes (pulp) in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zit wel in de shampoo van mijn vriendin... en ik heb ook een Aloe vera plant, met puntige tentakels, mooi ding...maar ff over het sapje

Aloe Vera sap kan eigenlijk voor allerlei alledaagse problemen worden gebruikt.
Het ondersteunt het lichaam bij herstel bij en na ziektes.

Het is geen medicijn maar een toevoeging op uw voeding.
Zie het als een glas groentesap.

Er zitten vitaminen, mineralen,vetzuren en allerlei andere stoffen in die door het huidige leefmilieu (denk aan fastfood e.d.) nogal eens vergeten worden.

De medebewoners die vanuit Curacao, Aruba en Suriname komen die wij als klant hebben bevestigen ons elke keer weer dat dit de enige echte is.
De smaak, de geur, de troebelige substantie, precies zoals ze het op de Caribische eilanden al eeuwen zelf maakten.
In Suriname noemenen ze deze plant Simprevisie.

Wij willen u geen mooie verhalen vertellen, van "wij zijn de beste" of het is "8x de standaard" of een mooie foto laten zien van iemand die zogenaamd onderzoeker is van de Aloe Vera.

Wij leveren gewoon gegarandeerd 100% pure Aloe Vera, zonder vermenging met water of gemaakt van een poeder of extract.
Onze Aloe Vera is niet gepasteuriseerd, 'uniek' gestabiliseerd of met gammastraling bestraald maar puur en koudgeperst.

Aloe Vera sap dient voor de maaltijd te worden gedronken, bij voorkeur 's ochtends op een lege maag.
Daardoor worden de stoffen in de maag geneutraliseerd en kunnen de mineraalstoffen en proteïne beter worden opgenomen.
Hoe langer het in de mond wordt gehouden, hoe beter het door het slijmvlies kan worden opgenomen.

In algemene gezonde toestand is tweemaal per dag 20 a 30 ml sap voldoende.
De bittere smaak kan het beste worden geneutraliseerd met wat water of vruchtensap.
Gebruik Aloe Vera sap minimaal 4 weken.
U kunt Aloe Vera sap ook gebruiken als kuur.

Na openen, koel en donker bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een verkoop praatje waar geen evt negatieve/minder wenselijke dingen in zullen staan