Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit wel hongergevoel?

Ik heb 2,5 uur geleden ongeveer gegeten, vandaag 4 broodjes gegeten, en heb nu al weer honger. Ik heb dit ongeveer elke avond.

Het gevoel in mijn buik lijkt op honger gevoel, maar is het toch net niet. Als ik eet word het iets minder.

Is dit hongergevoel of iets anders?

Toegevoegd na 44 seconden:
2,5 uur geleden avondgegeten. Twee borden lasagne en sla.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
885

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is geen honger. Dit kan alleen trek zijn of macht der gewoonte. Sommigen krijgen zelfs alleen bij problemen of wanneer ze zich niet lekker in hun vel voelen een behoefte om te eten. Als je jezelf aanwent om elke avond op een bepaalde tijd te snacken of eten, stelt jouw klok zich daarop in en je hersenen, die gewend zijn op die tijden voedsel te vragen, zullen dan automatisch alles in het werk stellen om jou dit ' hongerig'gevoel te doen ervaren.

Dit kan nooit honger zijn, omdat je die dag al gegeten hebt, en wel ruim voldoende om nog even op te kunnen teren.;)
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb het ook heel vaak maar als ik naar de wc gegaan ben gaat het na een uurtje wel weer weg! Probeer eens melk te drinken als je het dan als het ware voelt dan is het honger!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink je voldoende. Ik heb ergens gelezen dat mensen vaak het verschil niet herkennen tussen honger en dorst. Ipv te drinken gaan ze dus eten.
Probeer gewoon eens n tijdje een glas water te drinken 's avonds

Toegevoegd na 35 seconden:
Dus als antwoord: Nee het hoeft geen hongergevoel te zijn
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Dit verschijnsel is heel bekend, maar nooit afdoende verklaard. Bloedproeven gaven geen verklaring. Er is geopperd dat de verklaring zou kunnen liggen aan een voortijdige maagafscheiding van verteringsenzymen door het zien of denken aan voedsel. Deze theorie is bij mijn weten niet onderzocht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding