Kauwgom wordt gemaakt van een gombasis met toegevoegde smaakstoffen en soms kleurstoffen.
Waaruit de gombasis voor kauwgom bestaat wordt vaak geheim gehouden door de fabrikanten. Maar algemeen zitten er latexen (natuurlijke rubbersoorten) in, zoals leche, caspi, sorva, nispero, tunu, jelutong, of hars. Verder paraffine- of bijenwas, polyetheen, polyvinylacetaat, octadecaanzuur, en verschillende natuurlijke gommen.

De gombasis wordt gesmolten bij een temperatuur van ongeveer 115 graden Celcius, totdat het de taaiheid heeft van dikke ahornsiroop.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Subliem, hier spreekt de vakman!

Andere antwoorden (2)

Heel kort; Het betekend dat je geen kauwgum kunt maken zonder gombasis ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Gombasis' betekent dat het voornaamste ingrediënt van het product (Arabische) gom is. Kauwgom is een voorbeeld: kauwgom bestaat voor zeker 90% uit gom: een product op gombasis dus.