Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zou je een school 100% rookvrij kunnen maken?

Ik vraag me af: er zijn zoveel kinderen die roken op school. Hoe zou je het op school 100% rookvrij kunnen maken? Er moet op school helemaal niet gerookt worden. Weet iemand misschien een manier ervan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Heel simpel... de directie kan het roken geheel verbieden. Totnutoe is er helaas slechts één school die dat heeft ingevoerd (incl. het plein) en dat bevalt die leerlingen daar heel goed. Je kan dus naar de directie stappen met handtekeningen van zoveel mogelijk leerlingen en ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel scholen waar op het schoolterrein nergens gerookt mag worden.
Overtredingen van die regels zijn niet heel eenvoudig te voorkomen, en al te streng straffen mag ook al niet, dus het is een beetje dweilen met de kraan open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien was ik in de war met (alleen) voortgezet onderwijs. Dat is helaas maar 1 school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (4)

het zal bij de ene school wel, en bij de andere school niet kunnen. het is ook bij de school: Mavo Stek in Dordrecht gedaan. daar staan ze nu altijd en overal stiekem te roken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dan is die school dus niét 100% rookvrij! En je vertelt niet hoe...
Heel simpel: door het te verbieden.
En er op toe te kijken dat het verbod nageleefd wordt.
Desnoods sanctioneren.
Op het college vroeger, mocht je zelfs op straat nooit rokend gezien worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door overal rookmelders te plaatsen, dus in alle ruimten (ook op het toilet en in het voorraadhok). In openbare gebouwen mag immers ook niet gerookt worden en bij mijn weten gaat dat perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede rookmelders gaan toch niet af op sigaretterook?
Door het te verbieden en een strikt beleid toe te passen.
Desnoods met een kaarten systeem, met gele en rode kaarten. Zoiets als het Amerikaanse three times, your out.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing