Waar kan ik pure cacao kopen?

Ik bedoel echt pure cacao, niet van die nesquik chocolademelk cacaopoeder, want hier zitten nog conserveermiddelen etc. in. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.7K

Antwoorden (5)

Gewoon in de supermarkt in hetzelfde schap als waar je dat nesquik spul vindt. Bv van Droste. Op het doosje staat Cacao en verder geen ingrediënten lijst, dus zit er alleen cacao in...
Het is er ook van andere merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is verhit en daarom bewerkt. Pure cacao kun je van Droste dus niet noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er toch vanuit dat de vraagsteller niet op zoek is naar onbewerkte cacaobonen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef niet! Maar er staat puur boven aan de titel " Puur " Puur is dus rauw. Verhitten is een bewerkingsproces, dus vandaar mijn reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees 'puur' als zonder andere ingrediënten. Met name de zin "niet van die nesquik chocolademelk cacaopoeder, want hier zitten nog conserveermiddelen etc. in." geeft mij het gevoel dat de vraagsteller dat bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur hoeft helemaal niet rauw of onbewerkt te zijn, maar gewoon geen andere ingrediënten te bevatten. De toelichting van de vraag impliceert ook dat de vraagsteller dat bedoelt.
Prima antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje, laatst zelf ook nog die van Droste gekocht, heerlijk en nog altijd hetzelfde vertrouwde plaatje van die vrouw met dat witte gewaad erop.
Ik heb in Oostenrijk de kans gehad om een cacao reepje met 99%cacao te proeven.
We hadden het gekocht in een populaire winkel in Oostenrijk genaamd 'Mozart'

BTW 99% is echt niet lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van fair trade original is van pure cacao en heeft drie voordelen voor jou en de rest:
-fair trade, dus de boer krijgt een eerlijke prijs voor zijn producten.
-biologisch, dus beter voor jezelf ren het milieu (geen pesticiden)
-beste getest door kassa, dus het lekkerst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pure cacaopoeder kan je gewoon in de supermarkt kopen. Bekende merken zijn Droste en Blooker. Te vinden in hetzelfde schap als de cacaodranken.
In Nesquick en andere cacaodrankpoeders zit naast magere cacapoeder vooral erg veel suiker. Hierdoor bederft het niet: conserveermiddelen zijn daardoor niet meer nodig en zitten er dan ook niet in. Laat je niet bang onnodig maken.
Utrecht
12 jaar geleden
In de supermarkt kan je een doosje cacaopoeder kopen van het merk Van Houten. Dit is prima cacao die je kan gebruiken voor het zelf maken van chocolademelk of om over de cappuccino te strooien, chocoladegebak en chocoladedesserts van te maken.