Wat is een goed eetpatroon + oefeningen om aan te komen en tergelijkertijd spiermassa te kweken?

Hallo =]

Ik zou graag een goed eetpatroon willen weten om niet alleen aan te komen, maar ook om wat spieren te kweken. Waar moet ik veel van eten? En waarvan juist niet veel? Wanneer? Hoe vaak? etc...

Ik heb nogal aanleg om dun te zijn, maar het is ook niet echt dat ik er veel aan doe om die dunheid kwijt te raken. Nu brandt het licht eindelijk eens en wil ik er wat aan doen...

Op dit moment heb ik een heel slecht eetpatroon: ik ontbijt nauwelijks, lunch soms en ik lust geen brood... Ik ben bereid het roer helemaal om te gooien en zelfs brood te gaan eten, maar ik wil eerst zeker zijn dat ik de goede dingen eet! Daarnaast heb ik ook op het randje geen ondergewicht... Iemand ervaring hiermee? Als ik trouwens wel ontbijt dan blijft het meestal bij chocolade cornflakes met een heleboel melk... Ik houd trouwens enorm van fruit en groente... Bij het middageten eet ik echt het meeste in het huis...

Ik wil dus aankomen, maar daarbij ook spieren kweken... Het probleem was eerst, toen ik probeerde om aan te komen, dat mijn onderbuik maar dikker en dikker werd, maar mijn bovenbuik een klein kippenborstje bleef haha.

Wat zijn een paar goede tips over welke oefeningen ik zou kunnen doen om mijn bovenbuik wat ... ''voller'' te maken, lol. Ik doe het liefst gewichthefoefeningen..., maar ben bereid tot alles ;D

Kortom, kom maar op met wat dan ook mij kan helpen in gewicht toe te nemen en daarbij ook spieren te krijgen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Chocopasta/jam/kaas als ontbijt/lunch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (3)

Veel zuivel producten eten! Daar word je dikker van wat je weer om kan zetten in spiermassa. En spieren krijg je door veel te trainen, bijvoorbeeld gewicht heffen. Producten waar veel suiker in zit zou ik minder eten. ( voor een goede training voor je armen hoef je niet naar een sportschool, als je schuur papier koopt, een kwast en wat verf en je gaat daarmee de deuren en kozijnen van een huis goed schuren en verven. Dan weet ik zeker dat je al snel verschil ziet. En blije gezichten van de huis eigenaar natuurlijk als je goed hebt geverfd en misschien wat geld om vervolgens zuivel producten te kopen, een abonnement bij een sportschool te kunnen bekostigen of nieuw schuurpapier en verf te kunnen kopen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eten alleen gaat je niet helpen om spieren te kweken. Voor de wat smallere mensen zoals jij en ik valt het niet mee om wat vlees op onze borst/schouders te krijgen. Om dit te realiseren zul je wat beter moeten gaan eten en trainen. Ikzelf ben ook net een paar weken begonnen en het gaat al goed en ik doe het zo:
Een goed ontbijt kan zijn:
- Brinta
- Havermout
- 2 bruine boterhammen met pindakaas of pasta.

Bruine boterhammen zijn eigenlijk erg essentieel, ik heb het ook leren eten de laatste maanden. ik neem voortaan 6 boterhammen mee naar school/werk. ( probeer deze in 3 periodes op te eten) verdeeld over de dag! zelfs 3x in de middag 1 boterham is beter dan in 1x 4 boterhammen!
Denk aan kaas,kipfilet op minstens de helft van je boterhammen. Neem ook een tussendoortje mee zoals een liga/banaan.

's avonds kun je gewoon eten wat de pot schaft. maar spoor je moeder aan ( als je thuis woont ) om een keer extra een pasta te maken of kip als desert. Kip is ook erg goed voor als je wat spieren wil kweken. Prop je savonds niet vol als je wil aankomen. maar neem 2of 2,5uur later nog een maaltijd. het is belangrijk dat je vaker gaat eten en misschien iets meer maar vooral vaker is belangrijk.

Ikzelf heb niet gekozen voor weight gainer of proteine shakes. ze helpen wel iets om je nog sneller te laten groeien, maar je krijgt minder trek in de normale etenswaren en de supplementen kosten enorm veel geld!

Om echt spieren te kweken zul je slim moeten trainen.
per week 3x in de volgende categorieen:
Dag 1 - Armen en borst
Dag 2- Schouders en benen
Dag 3- Buik en rug

Waarschijnlijk heb je meer interesse in armen/borst en schouders maar het beste kun je alles trainen. Je kunt het beste je spieren maar 1x per week belasten. vandaar die categorieen.

Een beetje meer eten en af en toe sporten gaat je echt niet helpen! als je ECHT je lichaam wil veranderen zul je er wat voor over moeten hebben. Maar als je eenmaal dit ritme te pakken hebt, weet je niet meer beter en kun je lekker genieten van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gezond wil aankomen, kan je veel ideeën opdoen en recepten vinden op de site van het voedingscentrum.
Als je spiermassa wil aankweken, is het aanbevolen om te fitnessen (programma's in links hieronder).
Als je bovendien een smartphone hebt, kan je via de Fitness Pro app zelf kiezen welke spieren je extra wil trainen. Heb je geen smartphone, kan je ook in een fitnesscentrum of thuis trainen natuurlijk.
Hopelijk ben je iets met deze tips!