Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik die vieze melkgeur uit mijn rugzak?

Ik had mijn rugzak een keer mee naar school genomen en toen had er melk gelekt. Ik heb een week die rugzak niet meer gebruikt, ik heb een schoudertas gebruikt. Die is kapot gegaan. Nu stinkt het dus heel erg naar melk, en het is een beetje geel.
Met water en zeep krijg ik hem niet schoon.
Kan het nog schoon??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een halve rauwe ui wil ook nog wel eens helpen ongewenste geurtjes op te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de wasmachine gooien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met biotex.... Dat spul krijgt zelfs de lucht van kattepis weg..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als aanvulling op de andere opties.

weken in soda in niet te warm water (omdat de eiwitten zich dan juist gaan hechten aan het oppervlak)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verse melkvlekken wrijven we weg met lauw water. Als de vlek echter oud en hard is, moeten we eerst de caseïne (de kaasstof) week maken. Daartoe maken we eerst de vlek nat met water en kneden hem dan in met borax. Borax breekt de kaasstof af. Is de vlek soepel geworden, dan wassen we hem uit met lauw water.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Melk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het restje caseïne dat blijft zitten, je niet interesseert, goed nat maken en inwrijven met 2% waterstofperoxide. Dit breekt elke geur. Borax lost inderdaad de caseïne op, maar is soms lastig te krijgen, neem dan gewoon huishoudsoda. Na-deppen met warm water en droogwrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding