Hoe krijg ik die vieze melkgeur uit mijn rugzak?

Ik had mijn rugzak een keer mee naar school genomen en toen had er melk gelekt. Ik heb een week die rugzak niet meer gebruikt, ik heb een schoudertas gebruikt. Die is kapot gegaan. Nu stinkt het dus heel erg naar melk, en het is een beetje geel.
Met water en zeep krijg ik hem niet schoon.
Kan het nog schoon??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Een halve rauwe ui wil ook nog wel eens helpen ongewenste geurtjes op te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de wasmachine gooien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met biotex.... Dat spul krijgt zelfs de lucht van kattepis weg..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als aanvulling op de andere opties.

weken in soda in niet te warm water (omdat de eiwitten zich dan juist gaan hechten aan het oppervlak)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verse melkvlekken wrijven we weg met lauw water. Als de vlek echter oud en hard is, moeten we eerst de caseïne (de kaasstof) week maken. Daartoe maken we eerst de vlek nat met water en kneden hem dan in met borax. Borax breekt de kaasstof af. Is de vlek soepel geworden, dan wassen we hem uit met lauw water.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Melk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het restje caseïne dat blijft zitten, je niet interesseert, goed nat maken en inwrijven met 2% waterstofperoxide. Dit breekt elke geur. Borax lost inderdaad de caseïne op, maar is soms lastig te krijgen, neem dan gewoon huishoudsoda. Na-deppen met warm water en droogwrijven.