Stel ik zit op een onbewoond eiland, ik heb geen eten en water, alleen 10 flessen wijn. Is het dan beter om die wijn op te drinken of juist niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook gewoon proberen om vuur te maken. Desnoods van je kleren. Dan kook je wat zeewater (als je een bakje hebt), vang je het verdampte water op en je hebt lekker drinkwater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je vind vast wel wat op het eiland en ten slotte alcohol brand ook Dus aanmaken is niet heel moeilijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@grijze: oei... ook geen kurkentrekker?
hopen dan dat het wijn-met-schroefdop is :) @Dreiw: In wijn zit te weinig alcohol, daar krijg je geen vuur mee aan. Als het niet te warm is op het eiland redt je het waarschijnlijk wel met een fles per dag.
Als je flink wat uitdroging acceptabel vindt misschien twee dagen. Opdrinken zou ik het zeker. Zonder vocht hou je het in elk geval niet lang vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@AdrieK. Scherp! Maar je kan de fles ook kapot slaan aan bijvoorbeeld een rots (als die er is ;)). En tsja, misschien zijn het wel alcohol vrije wijnen:
http://www.devuurtoren.nl/webshop/contents/nl/d83.html

Antwoorden (3)

als je er meerdere dagen moet zitten drink het dan maar lekker op, want je gaat dan toch dood door uitdroging dan maakt het niet uit of het daardoor is of door alcoholvergiftiging

Toegevoegd na 53 seconden:
maar als je met mate drinkt hou je het wel langer vol en je voelt je misschien niet zo eenzaam :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan natuurlijk proberen om het drinken van de wijn uit te stellen maar uiteindelijk heeft je lichaam vocht nodig. de wijn is dan beter dan zeewater.
het is wel te hopen dat er spoedig redding komt want met die flessen wijn hou je het niet eeuwig vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mep een fles kapot en gebruik de bodem als vergrootglas (hoe denk je dat bosbrand ontstaat?)

vouw van bladeren een bakje, sla een cocosnoot kapot en je hebt een tupperware.

neem aan dat je niet bloot bent aangespoeld dus mik wat andere wijn in je 'bakje' doe er een shirt over zodat de wijn kan verdampen maar er geen beestjes in kunnen.

op het vuur wat je maakt met je 'vergrootglas' laat je water verdampen in een ander bakje en dit kan je drinken.

anders moet je op zoek naar vocht van planten. wil je testen of het giftig is dan eerst aan de binnenkant van je pols smeren en een poos wachten. (paar uur) wordt het niet rood of afwijkend op je huid dan doe je het in mond en laat je het een minuut of 5 op je tong.
gaat het niet prikkelen is de kans groot dat je er niet aan dood zal gaan.

lukt het allemaal niet zou ik de wijn bewaren tot het laatste avondmaal. als je toch dood gaat, dan maar een proost erop en flink aangeschoten worden.

vergeet geen rooksignaal te maken en een groot kruis op het strand van stenen en takken (van materiaal wat niet weg kan waaien of spoelen en een flink contrast vertoont met de ondergrond)

eneh....ff je zakken nakijken of je mobiel het nog doet, wie weet kan je met de laatste stroom nog net een levensteken geven naar de bewoonde wereld. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff wat een gedoe allemaal... en er zijn vast heel veel zendmasten voor je mobiel op zo'n eiland... Als je van Rotterdam naar Hull vaart heb je al 75% van de vaart geen netwerk, laat staan op een onbewoond eiland ergens in de oceaan, hahaha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh, als er een palmboom staat drink je toch lekker cocosmelk of hars....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk is inspiratie hè? +je van mij, Euc.
@Pesu, je hebt gelijk. Ik zou zeker die kokosmelk drinken. En dan heb je ook nog wat te eten als ze niet al te jong zijn.
Maar hars... lijkt me niet zo'n goed idee om te drinken. Dan nog beter wijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hars valt gewoon te eten/drinken. Erg voedingsrijk, maar de kans op vergiftiging is redelijk groot door virussen/bacterien. Maar het kan. Deed Bear Gryll ook! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pesu
zelf vind ik cocosmelk beslist niet lekker (net als wijn overigens) maar wie weet.... honger maakt rauwe bonen zoet, en wie weet is met veel dorst de cocosmelk en wijn ook wel te huffelen en binnen te houden ;-)
(al dan niet als tropisch mixje?) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eucalypje. Cocos is ook niet mijn favoriet, maar altijd beter dan alcohol. Wijn drink ik al helemaal niet, want ik vind dat maar vies. Als tropisch mixje? Hahaha, wat zou je daar van kunnen verwachten. Pina Colada misschien?
http://eten-en-drinken.infonu.nl/cocktails/4303-zomerse-cocktail-pina-colada.html xD