Worden de bakken van schepsnoep in winkels regelmatig verschoond / het snoep vervangen? Kortom hoe is het met de hygiëne gesteld?

Ben benieuwd of hier richtlijnen voor zijn. Heb nl. nog nooit gezien dat dit verschoond wordt. Vind het zelf een onsmakelijke gedachte dat iedereen er met zijn vingers aan zit. Ook kun je nergens vinden wanneer het snoep is bijgevuld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Waar ik werk hebben wij ook van die bakken staan. Ik geloof dat ze eigenlijk nooit worden schoongemaakt, tenzij iemand erin morst (bijv. drinken).
Wel wordt het snoep eens in de zoveel tijd vervangen (volgens mij zelfs elke week). Als dit niet gebeurd proef je dit ook echt wel, vergelijk maar eens een snoepje van de kruidvat met eenzelfde snoepje van de jamin. Een wereld van verschil! Ik koop dus ook nooit meer schepsnoep in drogisterijen, de meesten laten dat volgens mij namelijk wel liggen tot het helemaal op is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaak worden ze meerdere keren per dag verschoond, minimaal 1x per dag. Dat is dan voor of na sluitingstijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ik geloof er ook helemaal niks van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere keren per dag? Doe normaal, die bakken zitten vaak helemaal vol en het zijn er soms wel 30! Hoe kom je aan die onzin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat geloof ik ook echt niet hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En maken ze ze schoon met VANISH? Ook lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij de Hema, dus ik zie et vaak gebeuren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb nog geen Hema gezien waar ze snoepbakken hebben waar je uit kunt scheppen.
Uit ervaring kan ik vertellen dat ze bijna niet schoongemaakt worden. De bakken worden bijna dagelijks bijgevuld. Als een bak een keer echt leeg is verkocht word 't pas schoongemaakt omdat het dan er vies uitziet voor de klanten. De deksels worden wel vaker afgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bacteriën en en veel suiker, gaan niet echt samen.
Het ontbreken van voldoende vocht is ook belangrijk, dus wordt er geen snoep verschoond, maar alles verkocht.
Bij het drogen van b.v. druiven en vijgen, liggen deze dagenlang in de volle zon, vol met vliegen en ander ongedierte , maar de suikers in de vruchten zorgen dat er vrijwel geen bacteriën in komen.
Deze gedroogde vruchten ( krenten en rozijnen) worden NIET gewassen, maar zo verkocht en gegeten.