Hoe kun je voorkomen dat je wordt verleid door het lekkere geur van eten?

Hoi,

Ja beetje stomme vraag, maar op school hebben we veel lekkers en elke pauze kan ik de heerlijke frituurgeur niet weerstaan. Dus koop altijd een lekkere broodje.
Dit is natuurlyk slecht voor myn gezondheid, wat kan ik hier aan doen?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knijper op je neus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen geld meenemen, werkt prima!

Antwoorden (5)

Zorg dat je iets bij je hebt wat je echt lekker vindt voor de pauze en ga, vóór je naar school gaat, even op de weegschaal staan. Als je dan in de verleiding komt in de pauze, bedenk dan wat de weegschaal zal aangeven als je toegeeft aan die verleidelijke geur.
Als dat niet helpt, bedenk dan dat de lente eraan komt en dat je leuke kleren aan wilt, zonder dat je een maatje meer moet kopen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de pauze niet naar de kantine maar naar buiten. De frisse lucht in.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt een optie met dit weer.
flyingcrow
12 jaar geleden
toch wel
Stel gewoon in dat je 2 keer per week zo'n lekker broodje neemt en geniet er echt van!^^
Neem voor de andere dagen zelf iets
(gezonders) mee en neem ook niet teveel geld mee.
Dan wordt je minder in de verleiding gebracht.
Als je jezelf alles gaat ontzeggen wordt het misschien een obsessie en dat is ook niet goed.
En blijf niet de hele tijd in de kantine zitten,scheelt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een paar volkorenboterhammen en wat fruit of iets dergelijks van thuis meenemen en desnoods een beker melk in de kantine kopen. Overigens zijn sommige gefrituurde snacks minder ongezond dan menig broodje. Goede vetten (de meeste) zijn namelijk niet slecht voor je gezondheid maar dat kan van de meeste geraffineerde voedingsmiddelen, waaruit de meeste broodsoorten voornamelijk bestaan, niet gezegd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je al wat gegeten hebt voordat je de kantine ingaat. Met een gevulde maag zijn die lekkere geuren veel beter te weerstaan.
Neem een broodje of iets anders lekkers mee van huis en eet dat op direct als je de klas uitkomt.