wat gebeurt er als je perongelijk een insect eet of doorslikt ?

als wel eens niet op let en plotseling valt er een insect in je beker. als je deze dan op dringt, wat gebeurt er dan?

Toegevoegd na 31 seconden:
als jewel eens niet op let en plotseling valt er een insect in je beker. als je deze dan op dringt, wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het insect zich opdringt zou ik hem dood slaan. Ik vind opdringerige insecten niet leuk :(

Het beste antwoord

Dat hangt er helemaal van af welk insect het is. Een vlieg of een mug of tor kan helemaal geen kwaad. Die gaat dood in je maag door het maagzuur en die wordt vanzelf verteert. Als je een bij of een wesp inslikt, dan is de kans groot dat het insect van schrik jou in je slokdarm steekt. Je krijgt dan een zwelling in je slokdarm en daardoor wordt je luchtpijp dichtgedrukt. In zo'n geval kan je overlijden door verstikking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, daarom is het ook verstandig om met name in de zomer zoete drankjes te schenken in een glas en niet zomaar uit blik te drinken. Er kan zomaar ineens een wesp in zitten. Voor de overige insecten, naar verluidt zijn deze zeer voedingsrijk en kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Someoneyoudontknow: het antwoord is wel correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede antwoord!

Andere antwoorden (3)

Dat overleeft het insect niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, want je antwoord klopt gewoon :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je emma, toch nog iemand met gevoel voor humor ;)
Dat is het niet zo erg, gemiddeld eet je ongeveer 8 spinnen in 1 jaar in je slaap op. (ook al wordt dit als een fabel gestempeld) maar goed het bevat eiwitten en je gaat er niet dood van :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spinnen lopen niet graag over je huid, dat voelt veel te warm aan voor ze. Dat van die spinnen eten in je slaap is inderdaad een bakerpraatje.
Als het geen wesp/bij of hommel is kan het geen kwaad, het wordt door je lichaam gewoon als voedsel verteerd, anders is het als het een wesp of bij is deze kunnen je steken in je mond,keel of slokdarm de gevolgen van een zwelling op die plaatsen kun je wel raden of is al gegeven in andere antwoorden.