Wat zegt de hoeveelheid gewonnen battles over de stand van jouw smaak in de wedstrijd van Lays?

Als je bv een melding krijgt dat 55% van de battles door jouw smaak gewonnen is, wat zegt dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niet zo heel veel, aangezien je niet weet hoeveel wedstrijden er zijn geweest.

Maar je kunt veilig aannemen dat van de honderd battles, je er 55 gewonnen hebt. Want dat is waar percentage voor staat.

Maar omdat er niet bij staat hoeveel wedstrijden het zijn, weet je het nog niet zeker. Er vanuitgaande dat er alleen met hele getallen gewerkt wordt (je kunt niet een wedstrijd half winnen) is het kleinste aantal wedstrijden dat je gewonnen kunt hebben de uitkomst van de volgende 'formule': (55/100)*aantal wedstrijden = heel getal.

Het grootste aantal waardoor je zowel 55 als 100 kan delen ze beiden een heel getal blijven is 5. Dus het aantal wedstrijden wat minimaal heeft plaatsgevonden is 20 waarvan er 11 gewonnen zijn.

Kortom, in het geval van de Lays smaakbattle betekent het bij een score van 55% van de battles gewonnen dat jouw smaak aan minimaal 20 battles heeft deelgenomen waarvan er 11 zijn gewonnen.

Maar omdat je geen aantal wedstrijden weet, kan het net zo goed van de 200 wedstrijden 110 keer. Of van de 10000, 5500 keer.

Want: (55/100)*20 = 11