Zijn bevroren appelsienen en smeerboter nog eetbaar na ontdooiïng?

Ik heb gisteren na het winkelen enkele appelsienen en een bakje boter vergeten uit mijn wagen te halen. Is dit nog eetbaar na ontdooien? Ik meen mij te herinneren dat de celstructuur van een vrucht zo sterk beschadigd kan worden dat veel vitaminen verloren gaan bij langzaam invriezen en dat na het ontdooien de vrucht ineen zakt en enkel nog bruikbaar is voor sap, confituur of fruitig sausje te maken, maar dit was bij de aardbeien van mijn oma. Boter heb ik geen benul, maar logischerwijze zouden de ijskristallen in het vet bij ontdooien onderaan komen te liggen als water...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelsienen? Moet ik dat lezen als sinaasappels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo zie je maar, Vlaamse woordenschat heeft ook zijn rijkdom... ;)

Het beste antwoord

Sinaasappels en boter zijn nog gewoon eetbaar na ontdooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij deze zijn de appels van de sienen gescheiden... en de boter is nog best te smeren... hehe.