vraag 4: uit welk land komt zoethout.

antwoord; Afrika
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wortel van een boom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry lees nu pas je toevoeging. Weet ik niet.
Zoethout is de wortel van een winterharde vaste plant, die ook in ons land kan groeien, vooral op zure zandgrond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even de botanische naam: Glycyrrhiza glabra .

Toegevoegd na 1 uur:
Even voor de duidelijkheid, het is een kruidachtig gewas, dat in het voorjaar uit de grond, uit loopt en in het najaar weer afsterft, het is dus geen boom.
Wel zijn de ondergrondse kruipende wortels enigzins houtachtig, vandaar de naam zoethout.