Word je van Fenegriek dikker?

Word je van dit kruid dikker? Zoiets hoorde ik namelijk.
Komt dat doordat het je eetlust opwekt, of omdat er een stofje in zit die vetcellen aanmaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vetcellen worden door je lijf aangemaakt, niet door een kruid.

Het beste antwoord

Zoals wel vaker is de informatie die je op internet vond niet volledig.
Zoals je vaak leest, ondersteunt fenegriek het afslanken. Fenegriek is eetlustremmend als je het voor de maaltijd neemt met voldoende water. Fenegriek bevat stoffen, slijmstoffen genaamd, die uitzetten als je het met water vermengt en daardoor een ‘volheidsgevoel’ creëren. Fenegriek is dan ook ideaal bij een dieet waar je kleinere porties moet of wilt aanhouden.
De informatie die je vond op internet over fenegriek als eetlustopwekkend middel, geldt enkel voor de tinctuur van fenegriek. Een tinctuur is een extract op basis van alcohol. Dit geldt dus niet voor het gewone fenegriekzaad.
Opgelet: sommige pillen en tabletten die je bij de drogist vindt, bevatten droogextract van fenegriek waardoor ook deze fenegriek kan verdikken. Gebruik daarom gewoon puur fenegriekzaad of gemalen fenegriek.
fremar