Kun je groente uit blik meteen opeten?

Hallo,

Kun je groente uit blik meteen opeten of moet je het
echt eerst opwarmen?

En hoe lang zijn de groente in de koelkast houdbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.5K

Het beste antwoord

In principe is groente uit blik al gaar, dus je zou het zo op kunnen eten. Zelf geef ik er toch de voorkeur aan om het even op te warmen, maar dat komt omdat ik behalve salade een hekel heb aan koude groente. De overgebleven groente kun je overdoen in een kommetje of schaaltje en nog ongeveer twee dagen in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee als jij het lekker vind om gewoon koud te eten dan kan je dat gewoon doen. Maar opwarmen lijkt me wel wat lekkerder en kijk even op de achterkant of daar nog iets over staat anders kan je het gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het niet persee opwarmen maar is wel het lekkerst want het is al voor gegaard en als ik een grote pot bijv witte bonen tomatensaus bewaar in de koelkast dan bewaar ik het meestal 2 a 3 dagen als ie geopend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Vaak zie je in cowboyfilms of films over iemand die in bijzondere omstandigheden reist, de personen een blik openmaken en de inhoud naar binnen werken. En dan zie je diezelfde lui in een andere film, of in een roddelblad gewoon weer opduiken. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus, ze overleven het? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet ook acteurs een fles gif drinken en later toch weer in andere films opduiken ;)
In die gif-fles en groenteblik hoeft natuurlijk niet écht te zitten wat wij denken, ze vervangen het vaak genoeg door iets dat lekkerder is, maar er wel uitziet alsof het iets anders is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als mensen in films het kunnen zonder dood te gaan, kunnen wij het ook. Klinkt logisch Katoen.