Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een goed voedingsschema maken/vinden?

Bestaat er een site die alle voedingsinformatie bevat zoals de hoeveelheid zout, kalium, calcium kcal enz. Met de aanbevolen behoeften van een persoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ik vond www.dieetinzicht.nl wel handig. De database van de site bevat talloze producten, zodat je een goed overzicht krijgt van wat je eet, kunt eten, en wat je daardoor aan voedingsstoffen binnenkrijgt ten opzichte van de ADH voor jouw situatie. Zelfs nog met speciale 'versies' voor mensen met diverse chronische aandoeningen.

De site is alleen een paar maanden terug veranderd, en niet alle services zijn meer gratis beschikbaar. Ik heb hem nog niet echt actief gebruikt sindsdien, dus kan je zo niet vertellen welke functies vrij beschikbaar zijn en welke niet. Maar probeer het eens zou ik zeggen, zie wat je eraan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van het Voorlichtingsbureau voor de Voeding.
Tegenwoordig heet het voedingscentrum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurdietisten hebben een pyramide om duidelijk te maken hoe je met puur gezond eten verschil kunt maken voor je gezondheid. Met duidelijke richtlijnen, menu's en schrema's.
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=695&cod=120&page=10
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing