Waarom heten maltesers (chocolade) maltesers? komen ze uit Malta?

Of zijn ze gemaakt van malteser hondjes? lol

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Maltesers zijn al in 1936 bedacht door Forrest Mars Sr. en werden aanvankelijk Energy Balls genoemd. [bron?]. De huidige naam is een neologisme van de woorden malt (Engels voor mout) en teasers (Engels voor plaaggeesten)..

De huidige slagzin van Maltesers is The lighter way to enjoy chocolate. Eerdere slagzinnen waren onder andere The sweet with the less-fattening centre, No ordinary chocolate en Nothing pleases like Maltesers. In Australië werd ook de volgende slagzin gebruikt: Made in Australia... ...exported to the world..

Toegevoegd na 2 minuten:
Maltesers is een snoepgoed dat geproduceerd wordt door Mars Incorporated. De snoepjes hebben een kern van mout met daar omheen een laagje melkchocolade. Het product wordt verkocht in verschillende verpakkingseenheden, zoals (uitdeel)zakjes, kartonnen dozen en plastic emmers. In de winkels van grotere snoepketens wordt het soms ook los verkocht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een neologisme van de woorden malt (Engels voor mout) en teasers (Engels voor plaaggeesten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maltesers zijn bedacht door Forrest mars sr. in 1936.
Oorspronkelik heetten ze Energy balls en de naam Maltesers nu is een neologisme van de Engelse woorden;
malt (mout) en teasers (plaaggeesten).
amc