Hoe kan je het honger gevoel weg nemen, zonder echter al teveel te gaan eten/snoepen?

En hoeveel water moet je in een dag binnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Ritsuka
12 jaar geleden
honger kan een teken zijn dat je lichaam voedingsstoffen te kort komt, weet je zeker dat je van alle nuttige voedingsstoffen voldoende binnenkrijgt?

Het beste antwoord

‘Eet vaker’ betekent in dit geval niet ‘eet meer’. Probeer in totaal evenveel te eten, maar eet gewoon frequenter. Eet je normaal drie maaltijden per dag, splits die dan op in zes kleinere maaltijden. Eet om de drie uur een lichte maaltijd. Op die manier kun je ook beter je bloedsuikerspiegel onder controle houden.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je moet gemiddeld 1,5 liter water per dag drinken. Water drinken helpt ook tegen hongergevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gemiddeld 2 liter water op Een dag drinken en ik zou een stuk fruit nemen bijv. Een banaan die helpen goed tegen honger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5 a 2 liter water. Eiwitrijke producten geven je sneller een vol gevoel. Zorg ook dat je rustig eet en kleine hapjes. Als laatste zorg dar je regelmatig eet en ook dat je goed ontbijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1,5 tot 2 liter vocht(oa water)

En je kan het best veel brood eten of andere vezelrijke producten, doe dit VOORDAT je honger krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soep, groente en fruit , gezonde vetten , magere eiwitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene thee helpt ook heel goed tegen honger...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een pot honing en een pot mosterd of marmite. Als je trek krijgt in snoep neem je een half theelepeltje honing en als je trek krijgt in iets hartigs neem je een half theelepeltje mosterd of marmite.
Honing is zoet
Mosterd een beetje scherp en pittig
Marmite een beetje zout

Dat is allemaal hartstikke gezond je hebt er maar heel weinig van nodig omdat de smaken zo intens zijn en helpt je snel van je lekkere trek af, want honger is natuurlijk iets wat wij hier niet echt kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een:
Appeltje, banaan, peer of een anders stukje fruit.
Stuk komkommer.
Paar kleine tomaatjes.
Rijstwafel met jam of iets anders.
Kopje cup a soup of bouillon.
Eén liga of fruitreepje.
Plakje peperkoek.
Cracker met sandwich spread.
Bekertje yoghurt met wat fruit of wat muesli.
Dit zijn allemaal gezonde tussendoortjes met niet teveel
calorieën.
Water: ongeveer 1,5 liter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek afleiding!!!
bij mij werken al die kleine priegelhapjes nooit, neem ik 1 plakje ontbijtkoek betrap ik mezelf er 5 minuten later op dat ik de tweede wegknaag.
Ga iemand bellen, ga een blokje om (dat kan ook een soort straf zijn, naar jezelf toe, zo van als ik niet stop met zeuren moet ik eruit). Ga heel intensief iets anders doen.
Hoe meer je eraan denkt hoe meer trek je hebt en houdt, ook als je zo'n klein licht hapje neemt wat iedereen voorstelt tot nu toe.

(met veel (water) drinken ben ik het trouwens wel helemaal eens)
12 jaar geleden
als je ter plekke 1-2 glazen drinkt is het hongergevoel snel weg.
Kies voor water, koffie of thee zonder suiker, melk, ongezoet vruchtensap. 10-15 glazen per dag is gemiddeld aanbevolen. Bij sport en warme omgeving, koorts ed. is meer nodig. Als je een schaaltje rauwkost eet ben je ook verzadigd.
Geniet verder van je maaltijden, dan zul je erna minder honger hebben. Bedenk ook: Niet elke trek moet gestild worden.