Als ik eieren kook, hoelang kan ik ze dan in de koelkast bewaren?

Hoeveel dagen?
Je kunt natuurlijk altijd ruiken en een klein stukje proeven om te checken of ze nog goed zijn, maar wat hoeveel dagen zouden ze ongeveer eetbaar blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe lang je ze gekookt hebt. Hardgekookt zijn ze véél langer houdbaar dan zachtgekookt.

Het beste antwoord

Een gekookt ei kun je veel minder lang bewaren dan soms gedacht wordt. Bewaar het maximaal 5-7 dagen in de koelkast.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/hoe_lang_kan_je_eieren_bewaren.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, door je bronvermelding het beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Je kunt eieren koken, afpellen en daarna in water zetten.
Dan kun je ze ongeveer 3 dagen bewaren.