Is het gezond de schimmelachtige korst van brie en camembert e.d. kaas op te eten? of kun je deze beter wegsnijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

Bij het maken van schimmelkaas, zoals Brie en Camembert, voegt men een goede schimmel toe. Deze zorgt ervoor dat de kaas een bijzondere smaak krijgt. Veel mensen vinden dit lekker.
Je kunt dit gewoon eten, en het is niet ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

die korst kan absoluut geen kwaad, en mag je rustig eten.
12 jaar geleden
Die kan je eten. Dat hoort erbij. Maar let we op; als je de kaas hebt aangesneden, weer teruglegt in de koelkast en een aanal dagen later weer terugpakt, dan kan het zijn dat er een schimmellaagje opzit die je dus niét moet eten.Dit ziet er ook anders uit.
Maar anders kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schimmel van de korst groeit gewoon weer door op de aangesneden kaas, en is uitstekend eetbaar.
Alleen andere kleuren schimmel inderdaad moet je niet eten ; groen en oranje en zwart bijvoorbeeld.
De korst MAAKT de kaas ; daar zit de smaak in, Die wegsnijden is heiligschennis ; dan kun je net zo goed smeerkaas kopen. Ongezond is het al helemaal niet ; het is gewoon een prima eetbare schimmel. Net als paddenstoelen bijvoorbeeld. Of gist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gist is een eencellige schimmel, sorry.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gist
brie en camembert kun je in zijn geheel eten. Deze schimmel is eetbaar.