Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dit chocolaatje?

Ik ben op zoek naar de naam van een chocolaatje. Het is zo'n klein rond chocolaatje, aan de bovenkant onbedekt en aan de zijkant en onderkant is het bedekt met een bruin geribbeld cellofaanachtig papiertje met ribbels wat je mooi kunt openvouwen. Iemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, lekker zijn die hè.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze hier liggen in zilveren en gouden cupjes ; ook lekker.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zijn Icecups!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het mag trouwens officieel geen chocolade heten, het is cacaofantasie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig ook waarom het geen chocola mag heten? Wat zit er in dat er niet in mag zitten, of andersom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te laag cacaogehalte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo zei het al: cacaogehalte is niet hoog genoeg. Net als in bijvoorbeeld koetjesrepen. De smaak is dan ook melkachtiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia: "Cacaofantasie is een term voor producten die minder dan 35% cacao bevatten.
Chocolade bevat minimaal 35% droge cacaobestanddelen en is een beschermde naam met betrekking tot hagelslag, vlokken, repen en tabletten. Wanneer er te weinig cacao in die producten zit wordt de term cacaofantasie gebruikt."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cacaofantasie

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je deze bedoelt;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet gewoon een chocolade cup, waarbij het geribbelde papiertje de cup is, net zoals bij cupcake.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding