Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ziek worden van muffe gedroogde kruiden?

Heb zojuist een heerlijk aardappelschoteltje bereid, maar proef nu dat de kruiden wat muffig zijn. Ze staan ook al wel erg lang in de keuken, houdbaarheidsdatum 11-2010!
Nu zegt die datum mij niet zoveel wat gedroogde kruiden betreft, maar ze smaken wel muf. Best te eten nog, maar is het beter om het weg te gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zal er waarschijnlijk niet ziek van worden, maar het is beter om kruiden die over datum zijn weg te gooien, zeker als ze muffig zijn, de houdbaarheidsdatum staat niet voor niets op het potje!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de kruiden nog niet zo lang over datum zijn, kun je ze trouwens nog best eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, heb ze inmiddels weggegooid, wel het eten waar het doorheen zat opgegeten, zo zonde anders.. Het is geen rotte kip, toch...

Andere antwoorden (1)

Zou ze zeker niet meer eten,iets wat muf is of ruikt
zou ik in de bak kiepen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is geen antwoord op de vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kruiden heb ik inmiddels weggegooid, puur om de reden dat ze geen smaakvolle toevoeging aan de maaltijd meer zijn.
Het ging mij om de aardappels en groenten die verspild werden als ik dit weg zou gooien vanwege wat muffe kruiden.
Ik heb het toch maar gewoon gegeten :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding