is het waar dat alle witte eiëren voor de export worden gebruikt ? omdat mensen in het midden oosten deze eiëren beter vinden als bruine ?

en wat is eigenlijk de oorzaak van het kleurverschil ?

eitje toch

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe spel je het .....
eieren of eiëren ......
of nog anders
dom he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eikes :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok het schijnt WEL waar te zijn
dit gevonden op boerderij.nl De vraag naar eieren vanuit derde landen is op zich niet slecht. Vooral witte eieren voor levering naar landen in het Midden-Oosten zijn goed gevraagd. De afzet van bruine eieren naar Afrikaanse bestemmingen valt wel wat tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.boerderij.nl/1054673/Pluimveehouderij/markt-pluimvee/markt-pluimveehouderij/Week-24-eierprijs-plust-her-en-der.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, ze vinden ze beter. Maar dat wil dan niet zeggen dat AL onze witte eikes voor de export gebruikt worden. Want ik heb nu witte eikes in de koelkast liggen :)

Het beste antwoord

Nee, want anders zouden wij hier toch geen witte eieren afkomstig uit Nederland kunnen kopen?
Willem Wever (zie link) zegt verder dat kippen met witte oorlellen witte eieren leggen en kippen met rode lellen bruine.

Verder heb ik de vraag aan jou of je weet hoe het komt dat mensen in het Midden Oosten witte eieren beter vinden.

Groetjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord
en degene die dat tegen mij zei had het over een docu op tv en het had iets te maken met reinheid ....
ps. ik heb trouwens al heel lang geen wit ei gezien ... ik dacht altijd dat witte eieren slechter waren als in de legbaterij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.a. AH verkoopt vaak witte in de scharreldozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet regelmatig witte eieren.
Dacht ook wel dat het met reinheid te maken zou hebben. Sommige mensen vinden bruine eieren weer gezonder. Maar feitelijk zou er weinig verschil in zitten. Of dit waar is weet ik niet want ik ben geen eierexpert :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleur van de schaal zegt helemaal niets over de inhoud, net zoals dat bij een mensenvel zo is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, Hippo :) nou als ik groen zie dan gaat het toch tijdelijk niet zo best met me :D:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar inderdaad ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
the one and only ................
bedankt voor je antwoord !!!!
en geniet van die witte eitjes !!! (klinkt beetje raar ....;))