Hebben jullie een oplossing voor een moeilijke eter?

Er zijn maar weinig groentes die ik lekker vind, daarnaast lust ik beslist geen ui, champignons en paprika enzo. Sla vind ik konijnenvoer en ga zo maar door.
De enige groentes die ik lekker vind zijn:
Spinazie
Bloemkool
Dunne boontjes (zo weinig mogelijk draad eraan iewlgh)
Worteltjes
Doperwtjes
Witte bonen in tomatensaus (niet echt een groente volgens mij...)

Daarnaast hou ik ook niet van spaghetti en macaroni omdat daar ook al die groentes (ui prei enzo) in zitten.
Rijst met bijvoorbeeld saté of kipperagout lust ik bijvoorbeeld weer wel.
En tomaat zo hou ik ook nie van, maar op een pizza weer wel.

Hebben jullie hier ervaring mee met bijvoorbeeld je kind of jezelf, en zo ja wat hebben jullie ermee gedaan om meer te kunnen eten/meer lekker te gaan vinden.

Ik zit er zelfs aan te denken om me te laten hypnotiseren of zoiets ooit es gehoord dat zij je van je groente angst af kunnen helpen... Maar goed echt vertrouwen doe ik het niet.
Help! :P

Btw, ben wel stapelgek op alle soorten fruit! Dus de vitamientjes krijg ik wel binnen :D hahaha

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraagje,
Lust je ze niet?
Wordt je er ziek van, of zijn ze niet goed voor je?
Is het smaak?
Structuur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de smaak (veel bittere smaken) en de structuur denk ik ook wel. Van de geur van ui, andijvie en boerenkool ofzo kan ik wel over mn nek gaan...
Et zal ook vast wel grotendeels tussen mn oren zitten... maar ik weet niet wat ik er aan moet doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net of ik mijn man hoor praten,alleen lust hij ook nog eens geen vlees.Erg lastig voor het gezin maar hij heeft er zelf geen problemen mee.Hij eet of eet niet wat de pot schaft en valt ons er nooit mee lastig.
Misschien moet je het gewoon van jezelf accepteren.

Het beste antwoord

Een moeilijke eter bestaat niet, dat zeggen alleen maar anderen over jou...

Dus eet gewoon makkelijk wat je lust, en laat ze maar praten (zeiken, wilde ik zeggen, maar dat mag niet) en doe niet moeilijk over wat anderen zeggen, ga je eigen gang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks :) dat is weer es een keer een andere kant van het verhaal :D

Andere antwoorden (8)

Pasta's zijn altijd heel makkelijk te veranderen kwa groentes. Ik lust geen ui en champions, maar ben wel gek op pasta. Ik vervang gewoon de ingrediënten die ik niet lust, door andere groentes die ik wel lust.

En probeer de groenten eens op een andere manier te bereiden. Ik heb ook veel niet gelust, gewoon door de manier waarop het klaar was gemaakt.

Begin met het zo lekker mogelijk te maken. Ik lust bijv. geen spruitjes, maar met sate-saus lust ik ze wel.
Zo ook groente, de meeste vind ik alleen lekker als ze geroerbakt zijn. Hou niet zo van de gekookte slappe kleffe troep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spuiten met sate-saus.. +1 :-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Jinx, zou ik niet doen, geeft een enorme troep.
Je hebt al alles opgenoemd.
Wat wil je er nog meer?
Probeer maar is te hypnotiseren..
Misschien helpt wel. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens andere groenten, die je niet zo snel vindt in de supermarkt. Ga eens langs een goedgesorteerde groentenwinkel. Of langs een Turkse/Arabische/Indiase (groenten)winkel.

Voor NL-groentes, heb je al eens geprobeerd of je postelein lust? Pastinaak? Venkel? Schorseneren?

Maak variaties. Kook prei en doe er vlak voor het gaar is abrikozen doorheen, in groffe stukken gesneden. Geeft een heel andere smaak.
Cryofiel
14 jaar geleden
Goh, lijkt het dieet van mijn zoontje wel.
Wat je zou kunnen doen is het volgende: voor spaghettisaus de groenten met een blender fijnmalen. Het is namelijk vaak de structuur van de groenten waar iemand moeite mee heeft. Bij mijn zoontje ook die lust alleen andijvie als hij door de blender heen gaat want dan knarst het niet zo volgens hem.

zo lustte hij niet zo graag spruitjes. Hij is gek op vlees dus ik heb toen een keer een stamppot gemaakt van aardappelen, spruitjes en shoarma. Klinkt vreemd volgens heel veel mensen maar diegene die het uitproberen, zijn razend enthousiast.
dus blijven experimenteren met smaken zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sondevoeding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt dus niet ziek. Dus het zijn allemaal groentes die je normaal kunt eten.

Smaak en structuur kan je verwerken in het eten. Uien bijvoorbeeld klein snijden en goed doorbakken. Dan wordt een uit zoeter en zachter van.

Rode paprika is wat bitter, prei ook goed doorkoken en lekker zacht maken.

Lekkere sausjes er doorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer de groentes die je niet lust eens in de blender te doen dan is het fijn dan meng je het door de rijst.Door fruit te eten krijg je heus voldoende vitamines binnen hoor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lust toch nog aardig wat groente hoor. Wie zegt dat je spaghetti met groenten moet eten? Spaghetti Carbonara is ook lekker en daar gaan alleen gebakken spekjes, en roomsaus doorheen, zalm is er ook lekker door. Waarom meng je niet eens wat van de groenten die je wel lust? Zo zijn peultjes en worteltjes, beiden zoete groenten) ook lekker,alleen een klontje boter en verse peterselie erdoor en een beetje nootmuskaat. Bloemkool roosjes met broccoli en een kerrie-of kaassausje erover is ook niet te versmaden. Een lasagne schotel met een laagje spinazie afgewisseld met tomaten-gehaktsaus, bechamelsaus bovenop en daarover geraspte kaas. Heerlijk! Witte bonen in tomatensaus is toch ook goed? Het zijn peulvruchten,dus erg goed voor je darmen vanwege de vezels. Het is ook lekker om daar een rookworst doorheen te mengen en stukjes ananas ( de worst in plakjes dan hè)
lekker met warm stokbrood. Denk erom, je bent niet veplicht alle groente lekker te vinden en als je fruit wel
lekker vind kom je toch niets te kort.
amc