Kun je champions rouw eten ?

Kun je rouwe champions uit de supermarkt rouw eten ?
en kan dit geen kwaad voor de gezondheid ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan geen kwaad. Je zult ze wel van tevoren even moeten afborstelen i.v.m. eventueel vuil dat er nog op zit. Ik eet ze zelf regelmatig rauw en heb er nog nooit iets aan overgehouden. Je moet ze niet wassen, omdat champignons snel water opnemen en dat is niet de bedoeling. Alleen afborstelen of eventueel met een stukje keukenpapier afvegen is voldoende.

Mij is altijd verteld dat als je ze rauw eet dat je dan heel goed moet kauwen omdat ze anders je maag / darmen verstoppen. Toegevoegd na 29 seconden: Plantaardige gifstoffen Paddestoelen (agaritine) In rauwe paddestoelen, zoals champignons en shii-takes, komt van nature agaritine voor. Deze stof is vooral in grotere hoeveelheden giftig voor de mens en is daarnaast mogelijk kankerverwekkend. Om deze reden raadt het Voedingscentrum het gebruik van rauwe paddestoelen af. Verhitten is het advies Enkele plakjes rauwe champignon, bijvoorbeeld in een salade, kunnen geen kwaad. Maar bij grotere hoeveelheden geldt het advies paddestoelen te verhitten. Door paddestoelen te verhitten, zoals bij smoren, stoven en bakken, wordt de agaritine grotendeels afgebroken.

Bronnen:
Van:...

Ja zeker kun je die rauw eten. Ik zet vaak een schaal rauwkost op tafel, met stukjes bloemkool, stukjes broccoli, grote doorgesneden champignons, worteltjes, kleine tomaatjes etc. etc. Lekker met een dipsausje. Toegevoegd na 3 minuten: Nieuwe inzichten zeggen wel dat je er niet te veel van moet eten, maar dat geldt voor alles. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7787

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100