Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie heeft er ervaring met Stevia als zoetmiddel en waarom mag het niet als zodanig verkocht worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
498

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ondertussen schijnt het in "tablet" vorm wel verkocht te worden, ik heb die laatst gekocht bij een reformwinkel.
In de eerste instantie zou die niet verkocht mogen worden omdat de plant beschermd zou zijn, gaf de verkoper van de reformwinkel aan. Maar het schijnt dat Coca Cola deze vorm van zoetstof in de toekomst ook gaat gebruiken omdat dit een natuurlijke zoetstof is en er geen troep in zit. Stevia is op zich erg zoet en voor in de thee/koffie is dit een beter middel dan die andere zoetjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Klopt, Jaap1970. En verder: wat is nu helemaal het verschil tussen 'natuurlijk' en 'chemisch'? Heeft Lavoisier niet ontdekt dat er juist GEEN verschil is, en is die ontdekking niet uitentreure bevestigd? Neem vitamine C. Er is geen enkel verschil tussen 'natuurlijk' en 'chemisch' vitamine C. Het is *exact* dezelfde stof!

Andere antwoorden (1)

IK vind het niet zo lekker. Er zit een zoethout-achtige nasmaak aan en zouthout vind ik vies.
Zelf denk ik dat de suiker-industrie een dikke vinger in de pap heeft. Zij zijn er bij gebaat als er weinig Stevia op de markt is.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=stevia
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding