Zijn oliebollen gezond?

M'n vader had het erover dat oliebollen gezonder dan brood zijn, klopt dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er stond van de week een onderzoek in de krant, dat oliebollen gezonder zijn dan eierkoeken. Dit was opvallend omdat in heel veel dieten (vooral Sonja Bakker) veel eierkoeken voor komen. Of het ook gezonder is dan brood weet ik niet. Misschien bedoelde je vader dat.

Het is allebei een mengsel van bloem, water en gist. Maar de oliebollen zijn in olie gebakken, dus een stuk vetter, en dat is niet echt gezonder.Maar zo vaak eet je ze niet denk ik Ik denk gewoon dat het een smoesje van je vader is omdat hij oliebollen lekkerder vindt.

Dan heeft je vader waarschijnlijk een grapje gemaakt, want ik weet niet wat jullie thuis door de oliebollen gooien, maar over het algemeen zijn oliebollen gewoon heel vet, en dus niet gezond. "Oliebollen worden door velen als zeer ongezonde lekkernij beschouwd. Oliebollen bestaan uit suikers en zitten boordevol calorieën. Daarnaast worden ze gefrituurd in frituurvet, dus inderdaad oliebollen mogen niet beschouwd worden als gezonde lekkernij. " Ze zijn wel gezond vergeleken met andere snacks, maar het lijkt me stug dat ze gezonder zijn dan brood.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/...

Neen oliebollen bevatten teveel vet. En teveel vet is niet gezond !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100