Hoeveel procent alcohol zit er in gistend fruit?

Ik zit hier een ijskoude smoothie van een maand oud te drinken die enorm aan het gisten is. Smaakt heerlijk maar ik vraag me af of het slim is (tentamens aan het leren)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Dat kan varieren van 0% en maximaal zo'n 7-8%...
Doorgaans duurt het vrij lang voordat er enige waarde van betekenis is opgebouwd.
Tegen de tijd dat het sterk begint te worden is die smoothy niet echt lekker meer hoor!

Trouwens.... bij 7-8% gaat de gist dood door zijn eigen product: alcohol.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zou er best weleens kijk op kunnen hebben. Maak je zelf wijn? +1