Naast de al gegeven antwoorden:
1) waar kom het product vandaan: transportkosten, overslag, invoerheffingen etc.

2) welvaart van het desbetreffende land: winkelhuur, loonkosten personeel, energie kosten etc.

3) omvang winkel(keten): rechtstreekse inkoop bij de producent of via veilingen e/o groothandel, kortingen bij grote afname etc.

4) Overheid: btw percentage, regelgeving etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schaarste door vraag- en aanbodsverschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het bovengenoemde zijn ook invoerheffingen van toepassing. Door invoerheffingen worden de eigen producenten beschermt tegen de goedkopere producenten in het buitenland. Elk land kan zelf de hoogte bepalen van die heffing waardoor de prijs per land verschilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat binnen de EU dus niet op.