Is elke week een keer patat eten ongezond?

Ik hoor vaak van mensen die eens in de week patat eten. Patat is natuurlijk sowieso niet gezond maar kan dat kwaad zo vaak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je de rest van de week kiest voor een gezonde en uitgebalanceerde voeding kan één keer in de week patat echt geen kwaad. Eet hier niet teveel vette sauzen als mayonaise en/of saté saus bij en zorg dat de frietjes in gezond, schoon en vloeibaar vet worden gebakken. Af en toe wat lekkers kan geen kwaad en zorgt ervoor dat je je eventuele afvalplan of gezonde leefgewoontes beter volhoudt.

Patat hoeft niet ongezond te zijn. Het ligt ook aan de rest van je eten. Ik eet dus bijna dagelijks aardappelen, maar vaak puree. Kaas zou niet mogen en ook niet meer dan een bepaald aantal eieren. Het heeft ook met de hoeveelheid te maken. Een bord vol of een paar stukjes dat maakt een verschil. Dan is er ook verschil in patat. Er is van gesneden aardappelen, maar ook in vorm geperste met allerlei toevoegen. De grootte is ook bepalend voor het vetgehalte. Kleine frites kan per saldo meer vet opnemen dan 1 grote dikke. Dan is de bereidingswijze (oven of frituren) ook nog van invloed. En de dressing die je erbij neemt. (Toevallig had "onze" Doutzen het er in haar programma over. Die at het ook, maar dan geen hele bak. Nee, voor het lekkere en beperkte zich tot een paar kleine stukjes.) Ik heb een deskundige in de familie en de inzichten veranderen voortdurend. Het heeft er helemaal mee te maken wat het hele pakket bevat. Het maakt nogal verschil of je al dan niet vlees eet of eieren en kaas ongezond zijn. Want dan is het in de plaats van. Dat maakt heel veel verschil. Elke dag veel snoepen en chips eten en dan nog eens frites dat is slecht. Een keer (misschien zelfgemaakte?) frites eten is dan heel anders.

Maakt niks uit, als jij een normale levenswijze hebt kan het geen kwaad.. Al eet je het meerdere keren per week..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100