Na een avondje bowlen zijn 4 van de 5 mensen ziek geworden. Is het goed hier een klacht over in te dienen?

Het enige wat we allemaal gegeten hebben is de bittergarnituur. 4 van de 5 mensen hebben de nacht na het bowlen buikpijn/misselijkheid gehad. Is het goed hier een klacht over in te dienen, of 'zeur' ik dan teveel?

Toegevoegd na 8 minuten:
Met een teveel aan 'zeuren' bedoel ik: ik kan ook bellen 'ter informatie' of helemaal niet bellen. Toch wil ik er wat mee: 4 mensen hebben toch best last gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (8)

Je kan het proberen maar vaak ontkennen ze dit toch. Je kan wel een klacht indienen bij een inspectie dan krijgen ze een bezoekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is nooit verkeerd, om dit aan te kaarten, bij het bowlingcentrum. Echt aantonen, dat de gezondheidsklachten door de bittergarnituur komen, is lastig, zo niet onmogelijk. Raar is het in elk geval wel dat ineens 4 van de 5 personen ziek worden,

Je hebt kans, dat het bowlingcentrum alle aansprakelijk afwijst, echter als ze een beetje servicegericht zijn, zou het ook zo maar kunnen, dat ze een mooi gebaar willen maken. Het zet ze, als het goed is, in elk geval wel even te denken, waardoor de hygiene in de keuken in elk geval niet slechter wordt.
13 jaar geleden
Je moet zeker bellen! Als ze er heel laconiek over doen zou je alsnog verdere stappen kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melden kun je het altijd. Dat is iets anders dan een klacht indienen. Zijn jullie eerder op de avond nog ergens anders geweest?
Wat ook een mogelijke reden kan zijn is de hygiene op de ballen. Als je af en toe ziet welke handelingen mensen verrichten voor ze die bal gooien. De baan naast jullie, er niest iemand, veegt zijn/haar hand aan zijn/haar broek (dezelfde broek waarmee hij/zij nog de wc thuis heeft zitten poetsen) af, pakt de bal etc. vul de rest maar zelf in.
Er hoeft maar een kwaadaardige bacterie op zulks een bal te zitten en dat gaat via jullie eten (handen) naar binnen.

Hebben jullie gedronken? Wat hebben jullie gedronken?

Hoe was de luchtkwaliteit in het centrum?

Niet bellen is de slechtste oplossing. Je dient wel voordat je belt, zeker te weten waarom je belt.

Als je een klacht indient, dan moet je een gegronde reden hebben. Want, waarom zijn er 4 ziek geworden en 1 niet?
Hoe is het met de fysieke gesteldheid van de die 4 en die ene persoon?

Wel melden, maar goed alles nagaan in gedachten.

Richard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er van uit dat jullie te gast zijn geweest bij een proffesionele organisatie. Zo'n bedrijf heeft er baat bij dat jullie nog een keer terugkomen en positieve ervaringen bij de bowling ook 'ventileren' naar anderen! Als het goed is horen ze dus (ook in deze situatie) graag van je........!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat een van de 4 ' iets' heeft gehad en de anderen heeft besmet. Met bowlen ben je tamelijk close bij elkaar en bovendien hou je beurtelings de ballen vast.
Maar de kans is zeer groot dat de bitterballen het kwaad hebben verspreid. Daar zit vlees in, en als dit bedorven is, kan dat slechte dingen aanrichten.
Als ik de eigenaar van het centrum was, zou ik jullie dankbaar zijn voor de tip en meteen gaan kijken of die ballen nog wel ' kunnen' en wellicht ook het frituurvet vernieuwen. Een slechte naam komt te paard en verdwijnt te voet..( Die Chinees in Haarlem, die onlangs als smerigste uit een onderzoek kwam, gaat dit ondervinden..)
Bovendien zijn eventuele boetes na inspectie geen pretje.
Als het inderdaad via het centrum is gebeurd, is de kans groot dat er meer klachten zijn gekomen. Er zijn vast meer bezoekers die bitterballen bestellen.
Dus: bellen. Zonder uitstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zeker bellen. Grote kans dat er meerdere mensen die avond een bittergarnituur hebben besteld en ook een klacht hebben ingeleverd.
Ook al zulleen ze r niets mee doen, jij hebt in ieder geval je verhaal gedaan en actie ondernomen.
Mocht het gebeuren nog een staartje krijgen dan heb je in ieder geval gereclameerd.
Ik zou het per mail doen met een leesbevestiging er aan vast. Dan heb je het tenmiste op papier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het zeker laten weten. miss zijn er nog wel veel meer mensen met die klachten die dat eten hadden. dan is er toch heel duidelijk iets met het eten aan de hand