Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang blijven Pepernoten goed na openen van de zak?

even een vraagje over Pepernoten ik heb een zak Pepernoten laats heel goedkoop gekocht en de houdbaarheidsdatum is tot eind februari 2012. nu de vraag stel ik maak deze zak van de week open hoelang blijven de pepernoten dan goed? als je het op een donkere plek bewaard bv de zak in een koekjes trommel bewaren. de zak is 1000 gram. dan kan je voorstellen dat ik er wel 10 x over doe om het op te hebben...
ik hoop op nuttige advies. alvast dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mits droog, donker en zonder al te veel lucht bewaard, blijven de pepernoten weken, zo niet maanden eetbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je pepernoten (van die onregelmatige dingen die ogen als hondenbrokken) of kruidnoten (die harde, halfronde dingen)?
Je kunt ze beiden een tijd goed houden, als je ze afgesloten bewaart.
Pepernoten kunnen klef worden als er teveel lucht (en vooral vocht) bij komt en kunnen dan gevoelig zijn voor schimmel - zal niet snel gebeuren als je ze in een trommel bewaart vermoed ik -, kruidnoten worden zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding