Vetspatten krijg je vooral als er water in heet vet komt. Dit verdampt en platst als blaasjes uit elkaar. Als je ervoor zorgt dat het te/gourmetten spul droog is, wordt het wat minder. Dus leg bv keukendoek op het bord met het vlees zodat extra vocht er uit geabsorbeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- gebruik vloeibare boter i.p.v. olie, dit spat niet en de volgende dag ruik je er niets meer van.
-Doe je olijfolie in de (pan?) en voeg een klein beetje gewone bakboter toe.
- Als u een snufje zout in de pan doet, zal waterhoudend vet zoals margarine en boter niet spatten
- een beetje grof zout bij je vetstof doen.
-gebruik spatdeksels.
-olijfolie durft nog eens venijnig spatten,
om dat te voorkomen leg enkele kleine stukjes brood in de braadpan tijdens het bakken.
-Als je een blaadje laurier bij de olie doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leg altijd twee velletjes keukenpapier onder het vlees en twee velletjes op het vlees en laat dit een paar minuutjes liggen. De bovenste rolletjes druk ik nog een beetje aan.
Niet al te veel vloeibare boter voorkomt ook heel wat gespetter.