Is het gezond om een citroen helemaal op te eten met de schil erbij?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zag iemand het doen in een filmpje,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

In veel gerechten worden citroenschilletjes gebruikt,
al dan niet geraspt.

Dat kan best als het een onbespoten citroen is,
of heel goed gewassen.

Dus als iemand het stoer vind om zo'n hele citroen
weg te kanen, dan kan dat geen kwaad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hieronder volgt een lijst met een overzicht van heerlijke en meest populaire recepten met Citroenschil.

http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/met/citroenschil/

Toegevoegd na 3 minuten:
PS:
Kanen is een goed woord voor "informeel eten".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Zelfs een schijfje citroen bij je drank is ongezond. De schil is namelijk vaak bespoten en daarom niet geschikt om met je drank te vermengen. Dus een hele citroen eten met de schil erbij is zeker niet gezond.

Bij een biologische citroen kan dat wel omdat deze puur natuur is. Dan is de schil wél eetbaar en ook gezond. Je kunt deze raspen en bijvoorbeeld meebakken in een cake.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appels worden toch ook bespoten,
fremar
12 jaar geleden
maar ook die spoel je grondig af of nog beter eerst schillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad fremar, dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan kan je de citroen schil toch ook wassen en vervolgens opeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms dringen bestrijdingsmiddelen in de schil, vaak zijn dat citrusvruchten. Dan helpt afwassen niet.
In de supermarkt waar ik ga, staat bij (bespoten) citroenen en sinaasappels vermeldt dat de schil oneetbaar is.
citrusschillen moet je iet eten. Die zijn bespoten met van alles en nog wat: voor de glans, tegen schimmels,aanvreten.
Dat dat soms ook in receptuur staat is een culinaire traditie vanuit een eetcultuur. Geen weldenkend mens gaat toch iets eten wat niet voor consumptie bedoeld is?
Gezond word je er niet van.