Omdat de soep zo warm is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gaat meer energie stromen door je lichaam en dat warmt je meteen op...

Doe maar eens een proef, ga maar eens hoesten en doe dat een minuut heel intens, dan ook krijg je het heel warm... Dan gaat ook de energie meer stromen...

Dus je kunt het vergelijken met die soep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo herkenbaar, dat warm worden, het zweet loopt van mijn kop af bij het soep eten, maar dat heb ik ook bij alle gerechten waar peper in zit.
Daar moet het dus aan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soep is al warm.

Verder krijg je het warm van de energie die je uit het eten haalt. Hoe meer energie het eten bevat, en hoe makkelijker het eten verteerbaar is, hoe sneller die energie beschikbaar komt.

Daarvan krijg je het warm.

Het lichaam weet ook dat er nu geen schaarste meer is. Het kan het zich dus veroorloven de thermostaat wat hoger te zetten.

Daarnaast ontstaat warmte doordat de maag en de darmen beginnen te kneden.

Dus drie redenen waarom je het warm krijgt van warme, makkelijk verteerbare, energierijke soep.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je lichaam reageert door hete soep naar een aangename "verteer" temperatuur te brengen. Je lichaam gaat dus eigenlijk in een hogere versnelling werken. en wordt warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die heet is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je warme thee drinkt, dan zou je zeggen dat je op dezelfde manier warm vocht binnenkrijgt.
Het verschil zit in het zoutgehalte. Bij thee ga je snel zweten, bij soep wordt door het zout in de soep het vocht meer vastgehouden. Dat maakt dat je er een lekker warm gevoel van krijgt.
itsme
14 jaar geleden
Volgens de chinese leer is soep verwarmend. Sinasappel is weer verkoelend.