Welke voeding is goed om te eten voor een voetbalwedstrijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Spaghetti. Snel energie en licht verteerbaar

Suggestie van maaltijden voor de wedstrijd: Voorbeeld koude schotel: - Wit brood of beschuit (geen suikerbrood, boterkoeken e.d. wegens teveel vet) - Confituur, honing, stroop - Banaan - Kipfilet, kalkoenfilet, paardenfilet, ontvette ham (geen bereidingen zoals filet Americain, vleessalade, paté) - Magere kaas, vaste kaas - Tonijn, andere vaste vissoorten Voorbeeld warme schotel: - Tomaten-, wortel-, pompoen-, heldere groentensoep met brood of beschuit - 150 gram mager vlees of vis geroosterd, gekookt, gestoomd of met magere vetstoffen - Gekookte aardappelen, rijst, deegwaren - Venkel, wortelen, witloof, spinazie, broccoli, ananas - Fruitsla, magere yoghurt, rijstpap - Water, vruchtensap, magere melk Let op met koolzuurhoudende, alcoholische of cafeïnebevattende dranken! Ze zorgen voor vochtverlies door grotere urineproductie. Ook moet worden opgelet met saus! Pizza en spaghetti kan heel goed zijn wegens grote hoeveelheden koolhydraten, maar de saus kan soms vet en teveel gekruid zijn. Tot één uur voor de wedstrijd kan je eventueel ook nog een muëslireep, droge koek of koolhydraatrijke drank nemen.

Bronnen:
http://users.telenet.be/s.a/voetbalkennis/...

Een banaan. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te poepen tijdens het voetballen.

vele pasta's zijn daar goed voor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100