Welke voeding is goed om te eten voor een voetbalwedstrijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
bamibal
12 jaar geleden
Ga je voetbal kijken, of zelf voetballen?
bamibal
12 jaar geleden
Chips en nootjes.

Antwoorden (4)

Spaghetti. Snel energie en licht verteerbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suggestie van maaltijden voor de wedstrijd:

Voorbeeld koude schotel:
- Wit brood of beschuit (geen suikerbrood, boterkoeken e.d. wegens teveel vet)
- Confituur, honing, stroop
- Banaan
- Kipfilet, kalkoenfilet, paardenfilet, ontvette ham (geen bereidingen zoals filet Americain, vleessalade, paté)
- Magere kaas, vaste kaas
- Tonijn, andere vaste vissoorten

Voorbeeld warme schotel:
- Tomaten-, wortel-, pompoen-, heldere groentensoep met brood of beschuit
- 150 gram mager vlees of vis geroosterd, gekookt, gestoomd of met magere vetstoffen
- Gekookte aardappelen, rijst, deegwaren
- Venkel, wortelen, witloof, spinazie, broccoli, ananas
- Fruitsla, magere yoghurt, rijstpap
- Water, vruchtensap, magere melk

Let op met koolzuurhoudende, alcoholische of cafeïnebevattende dranken! Ze zorgen voor vochtverlies door grotere urineproductie.

Ook moet worden opgelet met saus! Pizza en spaghetti kan heel goed zijn wegens grote hoeveelheden koolhydraten, maar de saus kan soms vet en teveel gekruid zijn.

Tot één uur voor de wedstrijd kan je eventueel ook nog een muëslireep, droge koek of koolhydraatrijke drank nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een banaan. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te poepen tijdens het voetballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je? Een banaan werkt niet meteen om geen ontlasting te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik, was een grapje over het vooroordeel (al verschilt het sowieso per persoon). Maar het gebrek aan gezichtsuitdrukkingen op het internet laat dat niet goed uitkomen. Daarnaast is een banaan wel een goede voedingsbron voor het sporten, o.a. door de koolhydraten en kalium.
vele pasta's zijn daar goed voor