Wat is gezonder kip of kalf?

Hallo,

Wat is gezonder kippenvlees of kalfsvlees?
Dus zonder enige vorm van toevoegingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de definitie van gezonder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kalf krijgt slecht te eten, omdat de mensen gewend zijn aan blank vlees. Dat heeft te maken met rode en witte bloedlichaampjes. Het kalf is dus niet gezond.
Dan blijft de kip over; die is opgespoten met water, dus je krijgt naast alle antibiotica (ben jij gelijk resistent, en de kip lekker 'gezond') ook lekker veel vocht binnen.
Je eet dode dieren, lijken, bah! Dat kan niet gezond zijn, dood is dood.

Het beste antwoord

kalf omdat in kip er meer vezels zitten en dat moeilijker verteert en dus meer energie vraagt . de kans is ook groter op gesplinterde boten (van de kip zelf) zo heb ik dat altijd geleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kalf. Er wordt gezegd dat er in bewerkt kippenvlees stoffen zijn toegevoegd die ons immuunsysteem schaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt ook gezegd dat pindakaas kankerverwekkend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZONDER enige vorm van toevoegingen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@fosters De link is dat er heel veel gezegd wordt over voedsel. Het klopt dat pindakaas kankerverwekkend is, maar dan moet je bij wijze van spreke wel 10 potten per dag eten, en dan heb je na 20 jaar een ietwat verhoogde kans op kanker. Zo zal het ook kloppen dat teveel aan kip niet goed is vanwege resistentie voor antibiotica (of iets in die richting), maar dan moet je wel ontzettend veel kip eten. Met andere woorden: je kunt niet zeggen dat kalf gezonder is omdat er schadelijke stoffen in kip zouden zitten, dat is in dit geval geen criterium voor 'gezond'. Wel leuk gevonden overigens, kipsaté. ;)