Bij welke supermarkt ben je het voordeligst uit op dit moment???Door het stunten overal zie ik het onderscheid daar niet meer in zo ervaar ik dat

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet vrij zeker dat de LYDL het goedkoopst is, de kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk wel verschillen met andere supermarkten maar die is 'volgens mij' het voordeligst.

Als je voor alleen A-merken gaat: de Jumbo. De Jumbo heeft echter niet veel Eigen Merk dus je bent uiteindelijk duurder uit. Voor "normale boodschappen" is in het algemeen de Bas/Dirk het goedkoopst. Veel van deze prijzen zijn nl ook altijd constant. Aanbiedingen en stunts zijn altijd om klanten naar binnen te lokken om naast de stunt ook de rest van de (duurdere) boodschappen te gaan doen. Als je geen haast hebt en op een dag wel 3 supermarkten kan bezoeken, kijk dan op het Net wat de supermarkten in de aanbieding hebben. Ik koop altijd alles in de aanbieding: lekker goedkoop en je hoeft niet na te denken wat je wilt gaan eten! Toegevoegd na 2 minuten: Echte discounters als de Aldi en Lidl bezoek ik slechts 1x per maand en koop dan alleen basisdingen zoals: suiker, afbakbroodjes (heten bij mij noodbroodjes), thee, koffie, meel, puree, soepjes. Dat scheelt ca 33% tov Appie. Aan de vreemde verpakkingen moet je gewoon aan wennen.

Dat hangt er van af of jij gehecht bent aan merkproducten of net zo lief 'antimerk'-producten koopt. Als je redelijk veel merkproducten in je mandje gooit, is de Hoogvliet het goedkoopst, met daarna Bart, DIRK, DIGROS, als je helemaal niet aan merken hecht, kun je het beste al je boodschappen bij de Lidl of de Aldi doen.

Bronnen:
http://www.supers.nl/

Als je een iPhone, iPod touch of iPad (Android evt.?) hebt, er zijn 2 handige apps die je precies vertellen waar jou favoriete producten het goedkoopst zijn in alle supermarkten: * Supermarkt + * Aanbieding Op die manier kun je dus ook aanbiedingen volgen. Een aanrader!

Bronnen:
Apple Appstore

De consumentenbond heeft recent weer onderzoek gedaan hiernaar: De prijzen van huismerken lopen sterk uiteen, ook als het om exact dezelfde huismerken gaat die bij verschillende supermarkten in de schappen staan. Dit blijkt uit de meest recente supermarktprijspeiling van de Consumentenbond van huismerken en A-merken. Huismerk Perfekt is bij supermarktketen Poiesz gemiddeld 22% duurder dan de Perfekt artikelen bij Nettorama. Het huismerk Markant kost bij Coop en MCD gemiddeld 18% meer dan hetzelfde huismerkproduct bij Vomar. Alle resultaten van de prijspeiling supermarkten staan in de Consumentengids van november. Het goedkoopst voor huismerken is Nettorama (voornamelijk gevestigd in Noord-Brabant): boodschappen kosten daar 10-12% minder dan het landelijke gemiddelde. Coop en MCD (de laatste voornamelijk gevestigd in Zuidwest Nederland) zijn het duurst: de prijzen liggen 10-12% hoger dan het gemiddelde. De A-merken laten bijna hetzelfde beeld zien, als zijn de onderlinge verschillen iets minder groot: Nettorama is het voordeligst, samen met Dirk van den Broek (waaronder ook Bas van der Heijden en Digros). Een mandje met A-merken kost hier tot 6% minder dan het gemiddelde. Ook voor A-merken zijn Coop en MCD het duurst (tot 6% duurder). Super de Boer, die in eerdere prijspeilingen het duurste was qua A-merken, is niet meer opgenomen in de prijspeiling vanwege de overname door Jumbo. Aldi en Lidl De Consumentenbond peilde begin september 2011 de prijzen van 120 A-merkproducten en 90 huismerkartikelen. Onderzoekers bezochten 67 filialen van 18 supermarktketens en noteerden meer dan 10.000 prijzen. Ook de prijzen van Aldi en Lidl zijn meegenomen in de prijspeiling, alleen zijn hun prijzen lastig te vergelijken met de andere ketens, omdat zij geen A-merken en huismerken verkopen. In vergelijking met de huismerken kost een boodschappenmandje bij deze discountsupermarkten tot 20% minder dan het gemiddelde. Aldi en Lidl zijn dus het goedkoopst als je niet aan merken hecht. Nettorama voor huismerken het goedkoopst. (Daarna Deen, Deka en Vomar) Nettorama en Dirk vd Broek zijn het goedkoopst voor A-merken. (Daarna Boni, Deen, Jumbo, Hoogvliet en Vomar) Coop en MCD zijn het duurst qua A-merken. (Daarna AH, C1000, Plus en Poiesz) Coop en MCD zijn ook het duurst qua huismerken. (Daarna AH, Poiesz en Plus)

Bronnen:
De consumentengids die hier op tafel ligt...
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieu...

de volgende winkels zijn de goedkoopste maar niet met hoge kwaliteiten: aldi,lidl,colruyt,spar en nog een paar van die vb

Voor merkartikelen kijk ik eerst op voordeelmuis of yenom of er interessante aanbiedingen zijn. Voor de dingen waarbij ik een merk niet belangrijk vind ga ik naar Lidl of Digros. Verder is mijn ervaring dat ik het goedkoopst uit ben als ik me aan mijn boodschappenlijstje hou. Klinkt als een open deur, maar toch merk ik dat het soms best lastig is om me niet te laten over halen door een actie of iets dergelijks om meer te halen dan ik van plan was of nodig heb.

Mijn ervaring is dat ik bij de AH het goedkoopste uit ben. Je moet er dan wel alleen de Euroshopper en huismerkartikelen kopen!! Heen en weer rijden tussen verschillende supermarkten voor aanbiedingen kan overigens ook benzinegeld kosten, indien je met de auto of brommer gaat. Bij Jumbo zijn de A-merken veel goedkoper dan bij AH, maar je bent goedkoper uit bij AH als je het niet belangrijk vindt om A- merken in huis te halen. Voor groente moet je bij Aldi en Lidle zijn, en ze hebben ook veel B merken die ook prima zijn. Helaas hebben ze ook veel B merken die vreselijk smaken, naar mijn mening. Voor vlees moet je bij C1000 zijn. Maar met A-merken ben je daar duurder uit dan bij AH. Als je ook gezonder uit wilt zijn, kun je beter helemaal niet meer naar supermarkten gaan, maar je eten kopen bij de biologisch-dynamische boerderij. Of na eens naar een natuurwinkel/supermarkt. Is dat duurder? Ja en nee. Veel producten die ze daar verkopen zijn voedzamer dan vergelijkbare producten uit de reguliere supermarkt. De aanschafprijs in de natuurwinkel kan dan wel duurder zijn, maar je hebt vaak minder van het product nodig om een voldaan gevoel te hebben. De biologische boerderijwinkels zijn vaak goedkoper dan de gewone natuurwinkels. Het door jou genoemde stunten van supermarkten zie ik persoonlijk als stunten met je gezondheid. Maar daar zal wel verschillend over gedacht worden. Zal me ook wel minpunten kosten, maar dat boeit me niet zo. Ik wens je smakelijk en verstandig eten!

Ik ben een behoorlijke Miep Kniep en consuminderaar, en ondanks alle stunts en supermarkt-oorlogen ben ik nog steeds veruit het voordeligst uit als ik mijn basisboodschappen haal bij de AH - althans, in Nederland ; mijn meeste boodschappen haal ik inmiddels bij de - vergelijkbare- Edeka. (Gut & Günstig) . Dat klinkt vreemd, omdat het juist de naam heeft een dure supermarkt te zijn, maar omdat ik eigenlijk vrijwel NOOIT merkartikelen koop, echt NOOIT, bijna alleen basisingredienten en Euroshopper-producten, schrik ik me juist de rambam als ik bijvoorbeeld bij een Jumbo of Nettorama aanbelandt, waar ze uitsluitend (dure) merkproducten hebben, die dan misschien wel twee of drie cent goedkoper zijn dan bij de Appie, maar een halve tot een hele euro DUURDER dan Euroshopper. Voor verse groente en fruit ga ik naar de markt of de Turkse winkel, en brood haal ik bij een budget-bakker. Vlees haal ik per definitie niet uit de supermarkt, maar bij een goede Duitse slager. Goed vlees uit de regio, dat niet bevroren is geweest om het in plakken te kunnen snijden waardoor er veel te veel water uit loopt en het minder smaakt, zoals alle Nederlandse supermarktvlees. De grootste besparing haal je echter uit het boodschappen doen met de fiets ; de benzine, en zeker als je meerdere supermarkten afwilt die niet allemaal naast elkaar liggen, maken het ook een flink stukje duurder. Stunten gebeurt in de regel niet met basisproducten die je dagelijks nodig hebt, maar meestal met luxe- en kant-en-klaar producten. "2 +1 gratis", "2 halen 1 betalen" en "halve prijs" gaat nooit over de rijst, eieren, de boter, olijfolie, de melk, de bloem, maar altijd over chips, toetjes, pizza's, luxe (bederfelijk) broodbeleg, fruit dat het nooit een week volhoudt etcetera. Die aanbiedingen kun je dus uitstekend negeren, want je vindt het prijsverschil beslist in je andere boodschappen terug, OF in de kwaliteit van het gekochte. Als je voor 50 euro in de week rond wilt komen voor vier personen (en ik kan het zelfs voor 30) en toch goed (gezond) wilt eten, kun je je niet helemaal beperken tot één enkele winkel, en zoek je die uit waar in elk geval de basisingredienten het goedkoopst zijn. Dat is, samen met de markt en Turkse winkel nog steeds de AH. Koop je heel veel kant-en-klaar producten, halffabrikaten, voorbewerkte groenten en merkvoeder, dan kun je het beste bij een 'merkenstunter' terecht - maar dan ben je wel een dief van je eigen portemonnee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100