Hoe kom ik van mijn snoeplust af? Zie uitleg

Ik heb altijd zin om te snoepen. Ik lust graag lekkere dingen (snoep, chocola, chips enz. maar ook gezonde dingen). Als ik niet erg oplet ben ik heel de dag door aan het snoepen. En als ik er oplet snoep ik nog. Ik kom er vaak pas achter nadat ik veel gesnoept heb. Als ik niet snoep heb ik vaak het gevoel dat ik iets mis.
Wat kun je hiertegen doen?

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik ben ondanks het snoepen niet ontevreden over mijn uiterlijk. Ik ben ook niet dik.

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb niet echt een goede zelfdiscipline en fruit kan ik niet eten ivm een allergie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herkenbaar :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werkte het heel goed om in 1 keer te stoppen voor 2 weken, zonder uitzonderingen. Daarna is de snoepbehoefte volkomen verdwenen. Ik hoor dit ook van veel anderen, dat de behoefte aan zoet/snoepen echt wegblijft als je eenmaal 'afgekickt' bent.

Het beste antwoord

Probeer eens als je snoept om hier maar de helft van te snoepen.
De andere helft laat je liggen.
De dag erna pak je de andere helft.
Als je dit een tijdje hebt volgehouden dan ga je naar een vierde deel.
Zo heb ik het geleerd zowel om van het snoepen af te blijven als met te veel eten.
Werkt prima.
Op een bepaald moment hoef je dit niet meer zo nodig en ben je ervan af.
Succes.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het beste kun je tegen jezelf zeggen dat je gewoon niet gaat snoepen, maar als je niet zoveel zelfdiscipline hebt (zoals ik...) kun je in ieder geval goede, fatsoenlijke maaltijden eten, meestal heb je dan minstens een uur geen zin meer in snoep.
Snoep maakt trouwens niet alleen dik, het is ook heel ongezond, en slecht voor je tanden, dus het is beter er niet teveel van te eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je heel erg zin hebt in chocola en je hebt voorgenomen om het niet meer te eten, kun je ook hele pure chocola eten, dat is tenminste nog gezond. Het is eerst heel vies, maar het is net als wijn, bier en koffie: je moet het leren eten..
Succes ermee!!

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je heel erg zin hebt in chocola en je hebt voorgenomen om het niet meer te eten, kun je ook hele pure chocola eten, dat is tenminste nog gezond. Het is eerst heel vies, maar het is net als wijn, bier en koffie: je moet het leren eten..
Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om geen snoep in huis te hebben. Maar alleen maar gezonde dingen zoals fruit. Dan pak je eerder een stuk fruit, dan dat je naar de supermarkt gaat.
Dat werkt erg goed bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langzaam dingen eten helpt erg goed! Je verzadigings gevoel wordt namelijk net zo goed aangesproken, maar je eet al een stuk minder. Je zult zien dat je er dan ook minder trek in hebt, en er meer van geniet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een gewoonte geworden en proef je niet wat je daadwerkelijk eet. Misschien is het een idee om bij te houden op welke momenten je het eet en hoe je op dat moment voelt. Als je daar een lijn in vindt kun je kijken of je hier wat anders voor in de plaats kan doen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zeggen dat Chroomtabletten hier tegen helpen,zouden de lust naar zoet en zout terugdringen.
Ga eens navraag doen in de apotheek of betere drogist,of internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je verzadigd bent, waardoor je geen snoep meer hoeft. Eet goed drie keer per dag een stevige maal, zodat je even niet meer hoeft te eten.
Zorg dat er geen snoep in huis is zodat je er ook niet naar kan grijpen.
Zin in een snoepje? Drink een paar glazen water, zo is je trek snel weg.
Denk er ook aan dat het heel ongezond is, als je dat tegen jezelf blijft zeggen, zul je er waarschijnlijk ook minder trek in hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is belangrijk om een slechte gewoonte te vervangen door een goeie. Iedere keer als je zin hebt om iets te snoepen kun je een glas water drinken. Dit geeft wel wat vulling in je maag voor enige tijd, maar bevat geen calorieën. Vind je water niet lekker? Je kunt dan kiezen voor een (gezond) alternatief, bijvoorbeeld thee.

Of je gaat iets doen als je wilt snoepen, bij jongeren komt teveel snoepen vaak voort uit vervelen en bij ouderen als beloning en troost. Ik weet niet hoe oud je bent maar het is nooit erg om bezig te zijn :) Je kunt bijvoorbeeld een eind gaan wandelen of fietsen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Worteltjes eten. Meestal is het een slechte gewoonte.
Of een keertje zoveel snoepen dat je er misselijk van wordt. Werkt goed.
Plakjes komkommer kunnen natuurlijk ook geen kwaad. Toch eten en niet ongezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan water drinken of cherry tomaten eten of mini komkommers het is lekker en gezond en vult je maag of je kan kaneel met appel eten dat is wel gezond en je zit er best wel snel vol van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je gewoon over de dag 6 keer iets eet wat nuttig is dan zul je zien dat je geen trek in snoep hebt dus je ontbijt,fruit,lunch ,fruit,diner,met toe als laatste om 8 uur heb je echt geen trek en proberen voldoende te drinken ongeveer 2liter water per dag om het uur 2 bekertjes probeer het maar uit

sterkte hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Great hammer of Thor, that is pworefully helpful!