Is het mogelijk om op een gezonde manier 3 kilo aan te komen op 3 weken tijd?

Ik ben 21 jaar, ben 1m65 lang en weeg 45 kilo. Ik heb een eetstoornis en moet van mijn ouders binnen drie weken 3 kilo bijkomen, anders moet ik naar de dokter. Hoe kan ik het best bijkomen OP EEN GEZONDE MANIER? want ik weiger vettig voedsel te eten gewoon om aan te komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zorg dat je 2200 cal op een dag binnen krijgt. (ik weet het, zo schoking veel, ik heb ook een eetstoornis.. Ik weet hoe eng het is om normaal te gaan eten) Eet dan voornamelijk brood en pasta's. Pasta's met groente en pesto, boterhammen met boter/kaas/mayonaise/pindakaas/vlees. Eet veel koolhydraten, ook bananen en gedroogd fruit! Succes.

Van gezond eten kan je ook aankomen. Dus als je maar zorgt dat je vooral véél eet dan kan het best lukken. Dus je dagelijkse gezonde portie maar dan 2x (al dan niet 3x) zo veel! Verder een slechte oplossing, om tijdelijk 3 kilo aan te komen: Drink 3 liter water voordat je jezelf weegt. (Ooit gezien in een film). Maar probeer gewoon die 3 kilo aan te komen door gezonde voeding en anders een bezoekje te brengen aan de dokter, hij bijt niet! Toegevoegd na 9 minuten: "wat je in je 2de alinea voorstelt is zeer gevaarlijk!!! Zoveel liter water 1 keer drinken is heel slecht voor je, mogelijk zelfs dodelijk." Quote van Ritsuka, dit had ik beter in mijn antwoord kunnen weglaten..

Je bent 21 jaar oud, dus ruimschoots meerderjarig en niemand iets verplicht. Drie kilo aankomen in drie weken is net zo bizar als drie kilo afvallen in dezelfde tijd. Zet eerst eens uit je hoofd dat gewicht niet hetzelfde is als gezondheid. Dat zouden je ouders ook moeten doen. Ongetwijfeld ben je de afgelopen periode niet goed bezig geweest met zo'n idioot laag gewicht. Ga dat leefpatroon eerst eens herstellen door alle onvolwaardige voedingsmiddelen uit je voedingspatroon te vervangen door volwaardige. Geen frisdranken, witbrood, candybars, mueslirepen, rijstwafels, toast, hagelslag, jam, biscuitjes etc. meer, maar volkorenbrood met boter en kaas, volle melk, verse groente en een stukje fruit, eieren, vis en vlees. De hoeveelheden doen er niet zo gek veel toe. Dat komt vanzelf wel goed. Overweeg een multivitamine en extra vitamine C. Ondervoeding, en daar lijd jij aan, wordt namelijk in stand gehouden door gebrek aan vitamines en spoorelementen dan aan calorieën.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100