Zout op zich is heus niet lekker. We hebben zout nodig en dat wordt dan in voedingsmiddelen gestopt. Helaas kunnenwe dan niet uitmaken of we er te veel van binnen krijgen,of niet! Waarom veel fabrikanten dan toch door blijven gaan met(te)veel zout in hun producten te stoppen is mij niet duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op het moment dat ik dit schrijf, besteedt Kassa op Ned1 hier aandacht aan. Een schep zout is trouwens helemaal niet zo lekker. Als smaakversterker is het echter verslavend.
En het is lang niet zo onschuldig als we denken, we krijgen vele malen meer binnen per dag dan goed voor ons is.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk het nu ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ platje: wat is hiervan de meerwaarde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nada
het is een instinctieve behoefte. Een mens heeft zout nodig om te overleven. Wij bestaan voor 70% uit water, en water en zout zijn samen nodig om leven in stand te houden. Zout zorgt ervoor dat al je cellen blijven werken.
Helaas reguleren een hoop mensen hun eigen zoutbehoefte niet en nemen teveel. Hierdoor ontstaan dus veel problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we elke dag wat zout nodig hebben,zo op de tong vind ik er niks aan ,maar bij het koken doet het wonderen,als smaakmaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout vinden we niet lekker. Zout dat in een ander product zit verwerkt, vinden we wel lekker, maar dan indirect: het zout versterkt namelijk de smaak van het product waar het in zit.

Misschien is dit terug te voeren op onze ontwikkeling. Lang geleden liepen we rond over de savanne. Daar was nauwelijks zout te vinden. Het enige zout zat in sommig vlees, vruchten, planten. Aangezien ons lichaam zout nodig heeft, was het in ons belang dat wij die spullen lekker vonden, zodat we er genoeg van zouden eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ons lichaam hierom vraagt