In de Islam mag voor alle Islamitische stromingen geen varkensvlees gegeten worden, ook paardenvlees niet. In bepaalde Islamitische stromingen mag geen bepaalde zeevissen (zoals garnalen) en konijnen (in het Alevitisme) gegeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij islam en joden mag je geen dieren met gespleten hoeven eten. Orthodoxe Joden houden ook melk- en vleesproducten ten strengste gescheiden en hebben daar zelfs verschillend keukengerei voor. Christenen kan je alles voorzetten. Wel mochten katholieken vroeger op vrijdag geen vlees eten dus dat was een visdag.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi + Maar ik ken ook christenen die ook geen varkensvlees mogen eten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende christelijke stromingen waarbij er ook voedingseisen gelden. De bekendste zijn denk ik wel de 7e dags adventisten.
zondag
12 jaar geleden
@Serenay, wat voor Christenen zijn dat? Zevendedag Adventisten? Ik ben erin geïnteresseerd het van je te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrijdag visdag, woensdag gehaktdag. geen bijbelse voorschriften, maar gewoontes.
Islam schrijft voor dat enkel Halal (wettige) voeding mag geconsumeerd. Onwettige voeding mag niet geconsumeerd worden. Van de voeding die wettig is, wordt matiging voorgeschreven en is verspilling verboden.

http://www.stichtingatar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=76&Itemid=77

Joodse eetgewoonten en spijswetten
Joden hebben veel regels en wetten, de meest opmerkelijke zijn wel de regels en wetten over eten. Deze wetten gaan over wat wel en niet mogen eten. De wetten zijn strenge regels voor het eten en voorbereiden van bepaalde voeding. Als joden iets mogen eten dan is het eten kosjer.
http://www.scholieren.com/werkstukken/8867

Er is veel discussie te vinden over de vraag of kosjer (Joden) eigenlijk hetzelfde is als halal (Islam.

In het christendom mag eigenlijk alles gegeten worden. Vroeger hield men wel op vrijdag visdag. Op die dag werd er geen vlees gegeten.

In deze site kun je lezen over eten voor zowel
Christendom
Islam
Hindoeïsme
Jodendom

Plus recepten!

http://mediatheek.thinkquest.nl/~jr011/Eten.htm