Je raakt aan een geur gewend en ruikt deze vervolgens niet meer, omdat het standaard aanwezig is.
Als iemand anders de vishandel binnenkomt, dan valt hem/haar de geur wel weer op, omdat het geen geur is die hem/haar normaal omringt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet kunnen ruiken is wat anders dan dat het niet meer opvalt. Als je na een vakantie weer voor het eerst terugkomt in de viswinkel, ruik je het wel degelijk.

Dat is een beetje te vergelijken met een roker die een paar weken is gestopt met roken en daarna weer begint: dan smaakt en ruikt het opeens ook veel sterker.
itsme
14 jaar geleden
Je went aan alles... (Behalve een vent)...

Alle zintuigen werken bij de gratie van verschil... Heb je ooit opgemerkt dat je aan kou went en aan zout... Waarom dan niet aan de geur van vis... Het verschil, het contrast valt op een gegeven moment weg, dus de geur ook... of stank...