Cranberries (en Cranberry-sap): hebben deze "bijzondere"eigenschappen?

Cranberries bevatten veel vitamine C, zijn er nog andere "bijzondere" eigenschappen die uitwerking hebben op je lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het schijnt heel goed te zijn voor je blaas als je een blaasontsteking hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cranberry's bevatten de stof proanthocyanide. Scheikundig gezien zijn proanthocyaniden looizuurachtige verbindingen die behoren tot de groep van de tanninen. Dit klinkt ingewikkeld, belangrijker is dan ook om te weten dat deze proanthocyaniden ervoor zorgen dat E. coli bacteriën zich niet kunnen hechten aan de slijmvliescellen van de blaaswand.

Bij gebruikers van cranberrysap is een lager risico op urineweginfecties geconstateerd. Ondanks dat hard wetenschappelijk bewijs nog niet is geleverd, kan het drinken van cranberrysap een manier zijn om blaasontsteking te voorkomen. Het drinken van (normale hoeveelheden) cranberrysap ter preventie van blaasontsteking heeft geen negatieve gevolgen voor de gezondheid. Echter, overmatige consumptie zou op den duur nierstenen kunnen veroorzaken. Maar ook dit is niet 100% zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cranberry's zijn goed voor de blaas en de nieren.