Welke saus gebruiken loempia kraampjes; of welke saus lijkt hier het meest op en waar is deze verkrijgbaar?

Je weet wel, die geweldige pittige/zoete saus (niet die enorm hete) bij die Vietnamese loempia kraampjes.

Toegevoegd na 8 minuten:
Die sweet chilli saus dingen in de supermarkt lijken er niet op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sweet Chili Saus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaaa die zoek ik ook!!!
Heb het een paar keer gevraagd bij die kraampjes maar ze zeggen allemaal dat ze het zelf maken....
Heb het recept nog nooit gekregen...

Antwoorden (4)

ik gebruik de chilisaus in de grote flessen van de aldi,die vind ik er veel op lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vietnamese loempiasaus :-). In flessen te verkrijgen bij Toko's en soms ook bij Xenos en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toko's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toko: Indonesische winkels, veel te vinden in de grotere steden.
Het kraampje waar ik altijd heenga is in meerdere plaatsen, en daar hebben ze zoete en scherpe saus. Deze is ook te koop in bijv. Albert Heijn of C1000. Daar zijn dezelfde sausjes alleen dan anders verpakt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede vergelijkbare saus is Thai Chili Sauce (hot of Mild) bijv. van Inproba. Te verkrijgen bij Nettorama