Is het in Polen gebruikelijk mayonnaise op een pizza te smeren?

Ik was in Polen. Daar ging ik naar een pizzeria waar voornamelijk Polen kwamen.

Het viel me op dat meerdere Polen hun pizza besmeerden met iets wittigs. Later ontdekte ik dat dat mayonnaise was.

De Polen smeerden niet zomaar wat mayonnaise op hun pizza's, maar een behoorlijk dikke laag.

Is het in Polen gebruikelijk je pizza van een dikke laag mayonnaise te voorzien, of was het puur toevallig wat ik daar zag?

Cryofiel
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ja het is heel erg gewoon om dat te doen ik heb rondgetrokken door Polen en overal waar ik kwam deden ze dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zal geen toeval zijn, in Litouwen ben ik bijvoorbeeld niet anders gewend dan dat er knoflooksaus of andere sauzen rijkelijk over de pizza gegoten wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het ook opvallend dat er in Krakau behoorlijke schaaltjes saus werden geserveerd bij de pizza.

En dat de ober een paar keer kwam vragen of er nog saus bij moest zijn.
Dan ging het om bijv. knoflooksaus.