Hoe kun je het beste een geopende zak chips bewaren?

Mijn man en ik zijn aan het lijnen, maar de kinderen (die om de week, een week bij ons zijn) eten graag wat chips in het weekend. Nu gaan die zakken vaak niet leeg en na een week (als ze weer terug zijn) is die chips niet lekker meer.
Gevolg is dat we vaak toch maar die zakken leeg eten, waardoor het lijnen niet zo vlot :-$.

We hebben al eens kleine zakjes geprobeerd, maar die hebben ze niet in alle smaken die de kids lusten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bovenste rand een paar keer omrollen en één of twee wasknijpers erop. Door ze in de originele zak te bewaren blijft de smaak het lekkerst.

Bronnen:
eigen ervaring, ik heb regelmatig zin in...

Met een plastic klem die je volgensmij wel bij de Xenos kan kopen

Bovenkant van de zak goed oprollen en een knijper erop. Doe ik altijd, blijft het prima en ik eet heel weinig chips. En anders gewoon een grote zak met allemaal van die kleine zakjes erin kopen. Kunnen ze uit verschillende smaken kiezen en is meteen een mooie portie per keer.

Ik vouw ze altijd goed dicht, 3 x omslaan en dan jas ik er een rijtje nietjes in. Wel even oppassen met opnieuw openmaken

In een luchtdicht trommeltje van de Tupperware. En als je ze ongeveer 30 tot 45 sec in de magnetron doet zijn ze weer lekker knapperig. Toegevoegd na 2 minuten: De seconden zijn niet helemaal juist. Dit moet ongeveer 10 tot 12 seconden zijn en dan de magnetron op 600 graden. Toegevoegd na 3 minuten: ik bedoel op 600 zetten.

Een paar keer goed omrollen en dan een plakbandje er op, wasknijper er op of een elastiekje er om heen, of zo'n handige zakkenklem van de Ikea er op zetten.

Ze alsnog leegeten vind je minder erg dan het weggooien? Maar eigenlijk wil je het niet opeten. Dus eet je het op omdat het geld heeft gekost en het zonde is om weg te gooien. Maar als je het opeet is het ook weg, maar dan doet het kwaad in je lijf. Dus is het weggooien altijd de beste oplossing. En sommige smaken hebben ze wel in kleine zakjes, zeg je. Paar keer de rand opvouwen en een paar knijpers er op, gaat trouwens prima.

in de voorraadpotten van vacuvin, ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar.

ik ben het eens met alle goede aanbevelingen als al genoemd, maar.. er is een heel assortiment chips in de winkels welke in kleine zakjes wordt verkocht. misschien iets duurder maar je hebt dan altijd iets in huis wat gegarandeerd vers is. chips een week over houden is denk iets teveel gevraagd.

met een plastic klem of een elastiek de zak toehouden en op kamertemperatuur bewaren.

In een afgesloten bak of schaal. deksel moet wel stevig dicht kunnen. Maar je moet niet verwachten dat je het zo 3 weken kunt bewaren. Laat de kinderen ook met minder tevreden zijn, ze wennen er zo aan, dan heb je dat probleem ook niet meer van te grote zakken. Ga anders eens naar andere winkels, bijna elke grote zak chips is wel in een kleine verkrijgbaar,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100