Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan invriezen schimmels doden?

ik heb ui ringen gekocht en die zijn 2 dagen over datum, ik denk dat er een klein plekje schimmel in zit, al is het maar een klein plekje dan zit de schimmel bacterie in de hele zakje, kan ik door het zakje met ui ringen in te vriezen de schimels doden en over bv een week door het eten doen? zijn dan de schimmels onschadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi,
Invriezen zet het proces van vermeerdering van de schimmels wel stop tot ze weer ontdooid zijn, maar doodt de aanwezige schimmels niet. Ze groeien na ontdooien weer lekker verder. Ik zou ze weggooien; voor die euro zou ik het risico niet willen lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het weggooien. Ik dacht dat invriezen het proces vertraagt maar niet omkeerbaar maakt.
Ik persoonlijk zou geen beschimmelde uien willen eten die daarna nog eens een weekje ingevroren zijn geweest.
Bovendien hou ik erg van zuinigheid en bewust met voedsel omspringen maar zou hierbij mijn persoonlijke grens bereikt zijn en zou ik het pakje zonder nadenken lekker weggooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weggooien, heb je het zakje al opengemaakt en geroken? Bij kapotte uien is dat een ongelofelijke stank die je niet wilt ruiken. Dikke kans dat als je ze uit de diepvries in de pan gooit je eten ineens zo ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding